Twingly statistik

fredag 26 augusti 2011

Tema fredag: Allt är inte vad det ser ut som


Nytt fredagstema hos Carina/Sinneskatten, Allt är inte vad det ser ut som, och det är inte alldeles givet att plocka fram en bild till det.
Men jag har en relativt nytagen.
Hur många av dessa rubriker på dessa kvälls- och skvallertidningar är verkligen vad de ser ut som (klicka på bilden och se närmare)?
Eller snarare det som döljer sig bakom.
Är Silvia verkligen i chock och ”Madde” galen av svartsjuka, och kommer det en hemsk regnvåg som hotar oss alla?
Nej, skulle inte tro det.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

24 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Du det var en riktigt bra tolkning - den är nog bäst :)
Men du - vad trodde du min bild föreställde?
Berätta så ska jag säga vad det är

B i r g i t t a sa...

Förresten kan jag avslöja att jag beställt "Svensk Damtidning" från Sverige för jag vill läsa om Annie Lööf :)

Monica o Jacob sa...

Håller med, snart går det inte att skilja på skvaller o kvällspress.
Ha en skön helg;-)))

Kjell E sa...

Förstår inte hur de kan hålla på och variera på samma tema. Sensationer om ingenting, men framför allt;
Folk som orkar bry sig.
Såg i tidningsstället på Coop härom dagen, att allihop hade lyckats med olika rubriker om fru Westlings graviditet, samarbetar de?
Väldigt bra tolkning av temat.

Ingrid sa...

En alldeles utmärkt tolkning!

Rubrikerna i skvallerpressen är inte mycket att lita på.

Ha en fin helg!

Skaparglädje sa...

Alla dessa rubriker, bara för att locka folk att köpa.
Trevlig Helg!

4U2 sa...

Din tolkning var verkligen bra!!!

Jah Hollis sa...

Birgitta: Då får du väl veta hur det är med Silvia och tillståndet av chock hon ska befinna sig i. :-)

Pialotta sa...

När vi står i Maxikassan brukar jag "slå ett öga i blicken" och kolla som hastigast över rubrikerna .. De är verkligen bra på att sälja den osanning som så många gånger står i blaskorna. Verkligen bra tänkt av dig :) Ha, ha.. Darin ;)

Erik "Semlan" sa...

Så sant så. En tolkning jag tror många kan hålla med om. :-)
Kvällspressen och andra skvallerblad har ofta (ja alltid!) rubriker som sedan inte riktigt stämmer om man kollar i tidningen. Rubriksättare överdriver mycket.
Tur jag inte är någon kändis, de kan inte ha det lätt med all ryktesspridning. ;-)
Tack för din kommentar! Din gissning är inte dum alls. Det är stubbresterna efter bävrarnas framfart ute på landet. Mycket tandarbete för att fälla den björken. ;-)

Pysselfarmor sa...

*fniss
ja himlars skyar - inget är som det verkligen är i dessa rubriker...köper ingen av dessa tidningar - inte heller Expressen eller Aftonbladet. Inser att det jag köper är hantverks- och fototidningar ;-)

supertolkning som vanligt hos dig!

Leovi sa...

very good, may be worth to the gossip of any country in the world.

Cecilia Artista sa...

Underbar kreativ tolkning!
Håller fullständigt med dig om skvallerpressen och kvällspressen rubriker!

BP sa...

Ett strålande bidrag till temat tycker jag!!!

Anonym sa...

Vilken bra tolkning :)

ormbunke sa...

Ja här har du verkligen hittat en eprfekt bild till temat. Synd om Malmö FF förresten de hade ju en liten chans.
Ha de gott i helgen. Anita

Benita sa...

En absolut perfekt tolkning av temat.

Anonym sa...

Har ställt liknande frågor då jag sett löpsedlarna, och ibland låtit mig luras.

SigridfraEnget sa...

Riktigt bra tolkning av tema...

Bildgatan sa...

Jag tycker att din tolknng var helt suverän och det är något som jag brukar fundera mycket över - De snaskiga rubrikerna - när jag står i kön i livsmedelsbutiken för det är ju där jag ser dem och precisi de rubrikerna som du tar upp om kungligheterna funderade jag över igår, tror jag det var. Den sista har jag inte läst men det låter inte heller helt sannolikt.

Mona sa...

Superbra tolkning! Det är allt bra länge sen jag trodde på vad kvällstidningarna skriver. Jag vägrar både köpa och läsa dom. Svensk damtidning m.m. ska vi bara inte tala om. Fast jag tvingas erkänna att jag bläddrar i dom hos frissan. Något måste man ju företa sig medan man väntar på att färgen ska ta.

Anni sa...

Jag tycker förstås att de är PRECIS vad de ser ut som - skräp ... kvällstidning eller gamtidning spelar ingen roll, de är likasamma.

Jah Hollis sa...

A: Nu syftade jag inte på tidningarna som sådana, utan på de rubriker som ska locka till köp och som sedan inte lär ha någon täckning på insidan.

Pumita sa...

En klockren tolkning! Ten points till dig. :)