Twingly statistik

torsdag 18 augusti 2011

Tema fredag 19 augusti: Sinnesupplevelser


Torsdag kväll och veckans Fredagstema hos Carina/Sinneskatten ligger redan ute: Sinnesupplevelser.
Jag väljer ännu en bild från Reggaefestivalen i Uppsala där jag var i början av augusti.
Märkligt nog, tycker jag själv, har jag inte försökt att sammanfatta upplevelserna därifrån i något blogginlägg ännu.
Festivaldagarna var fyllda av sinnesupplevelser, som på min bild ovan när en av huvudattraktionerna, The Heptones, spelade på fredagskvällen.
Där fick såväl hörsel som syn mycket att njuta av och musiken: ja den kändes ända in i kroppen (bland annat tre blåsare som kryddade rytmerna och sången).
Smaksinnena kunde också få sitt på något av alla matställena som fanns på festivalområdet.
Back A Yard blev mitt favoritställe.
Fler bildsatta sinnesupplevelser här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

24 kommentarer:

Kerstin: sa...

Att vara på festivaler är verkligen en totalupplevelse för alla sinnen. Härligt!

Pumita sa...

Läcker bild! Måste ha varit en fin upplevelse. :)
När du nämner hörseln kan jag inte låta bli att undra över volymen... var den njutbar eller olidlig?

Jah Hollis sa...

P: Volymen var mycket välbalanserad. Mycket njutbar.

Skaparglädje sa...

Du fick in många sinnen i din bild också.

Pysselfarmor sa...

Sååå vacker bild - en fröjd för ögat! Sådana upplevelser "lever man på länge"......

Maria C. Dunder sa...

Reggeafestivalen...bra musik, glada människor och en fantastisk stämning! =) GILLA!

Pialotta sa...

Där skulle jag velat sitta bänkad.. Reggie så härlig musik:) Kan tro det var fin stämning där och en riktig sinnesupplevelse :) Klatschig bild med alla färgerna :)

B i r g i t t a sa...

Jättesnygg konsertbild! Wow!

Erik "Semlan" sa...

Musik är verkligen att uppleva sinnligt. :-)
Härligt när allt bara stämmer och man känner musiken, upplever den tillsammans med andra, bara njuter.
Man svävar nästan. ;-)

Monica o Jacob sa...

Ja lite raggae är en skön upplevelse för sinnet;-)))
Ha en skön helg;-)))

Kjell E sa...

Jag är ingen frekvent konsertdeltagare, även om det blir något varje år i Borgholms slottsruin.
Men jag förmår förnimma känslan.

SigridfraEnget sa...

Just det! Musik ger underbara sinnesupplevelser.

LissenTo sa...

Förstår precis din känsla, att stå bland andra och dela musikupplevelsen.
Härligt.

Soliga fredagshälsningar // Lissen

ulla laiho sa...

Man kan nästan se hur alla sinnen är riktade mot centrum, mot artisterna, där ljusets vackra färger målar dem och deras instrument.

Leovi sa...

Beautiful picture, no doubt a whole sensory experience. I love good lighting.

Anonym sa...

Stämning! Snygg bild och passande i dagens tema.

BP sa...

Om musikupplevelsen var lika psykedelisk som din absoluta toppenbild så hade du väldigt, väldigt kul!

Anneli - A'la Foto sa...

En härlig bild med fina färger! En underbar sinnesupplevelse...det är jag säker på! :O))

Lille sa...

BLINK!!!
Hele bildet oser av intrykk!
Alt fra de flotte fargen, røyk-efekten og så bandet. Har man vært på en festival/konsert...ja da vil jeg tro at dette bildet vekker mange sanser.

4U2 sa...

Ja, då är det 0-0, jo min bild, det är en känsla och din med ;) :)

Bitten sa...

Härliga färger de får till där också!

Lena Abrahamsson sa...

En riktigt läcker bild som skulle sitta bra på väggen, uppförstorad..

Olga T sa...

En kanonbild fick du till också! Så läcker!

Benita sa...

Snygg bild i härliga färger!