Twingly statistik

måndag 29 augusti 2011

Hösten ter sig lite ljusare med Tom Waits nya



Sommaren 2011 sjunger på sista versen och hösten står för dörren.
Jag har snart läst färdigt Barney Hoskyns 600-sidiga biografi om Tom Waits, Low side of the road: A life of Tom Waits, och fått smak på mer av Waits musik (som jag gillat i många år) genom att följa tidslinjen i boken via Spotify.
Så bra då att Tom Waits, lagom till höstmörkret sätter in på allvar, har en helt ny studioplatta redo för oss som inte kan få nog (och för er andra med).
Bad as me heter den nya plattan och den ska komma ut den 25 oktober, i två versioner (där har Waits för en gångs skull anammat en trend).
Redan nu ligger titelspåret ute som en singel på Spotify och det låter väldigt lovande.
I övrigt är Tom Waits, misstänksam (med rätta) som han är mot läckor över internet, ganska hemlighetsfull om vad vi har att vänta oss.
Och dessvärre lär jag inte ha möjlighet att få plats i den gamla bilen i videon ovan (och nog är det väl minst en av familjen Waits-Brennans söner som sitter där bredvid farsan i framsätet).

Jag får ge mig till tåls.
Alltid något som får den kommande hösten att te sig ljusare (och det kan jag verkligen behöva som läget är för mig nu).

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Anni sa...

Dottern kom ner för trappan, alldeles salig när hon läst om nya plattan - dessvärre tror jag inte att hon har spotify längre...

Vad gäller Malmö, igen, så skrattade jag gott när du skrev att du så enkelt åkte över till Köpenhamn ... Jamen just det - det är ju det bästa med Malmö :-D Å andra sidan satt jag mitt i natten en timme på tågstationen i Malmö och väntade på tåget över sundet, så jag kan inte påstå att jag tycker att det går att åka dygnet runt.

Jah Hollis sa...

Jag tror vi är många som väntat ivrigt på den skivan.
Sedan menar jag inte att Köpenhamn är bättre än Malmö egentligen, det är bara det att det numera är som en enda stad alltihop. Och förr fick man gå brandvakt i Köpenhamn i väntan på första flygbåten hem. Att vänta på ett tåg i en timme är i jämförelse en baggis. Det finns förbindelser dygnet runt, även om tågen av naturliga skäl inte går lika tätt under nattens småtimmar.

Eva Nygren sa...

Han är för go'Waits!