Twingly statistik

lördag 13 augusti 2011

Veckans fönster 140, 13 augusti: Grönt (2)


Dags för ett nytt fönster och denna gången är temat på Susannes fotoblogg: Grönt (andra gången temat dyker upp).
Min bild är från busskuren utanför Zoo i Köpenhamn. Mitt gudbarn, Lisa, sitter i väntan på bussen tillbaka in till centrum och tar skydd mellan fönstren i en grön busskur, omgiven av sensommargrönskan.
Fler bilder på temat finns via kommentarerna här.

Jag Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

15 kommentarer:

Ninni sa...

Grönt på alla sätt och vis :)

Anna tassar in.. sa...

Underbart o oväntat..jag bara njuter av sådana vinklingar på temat..söt tjej..

Bitten sa...

Grönt är skönt!

larans sa...

Ja, det var ju en annan typ av grönt fönster du hittat i Köpenhamn. Och en annan konstnär som designat "härligheten".

Della sa...

Helt klart grönt och fönster. Vad trevligt att du är lite friare i din tolkning också. :-)

Pumita sa...

Lite annorlunda tolkning, "utanför boxen" som det heter numera. Det tackar vi för. Söt tjej, säger jag också. :)

Mona sa...

Härlig och alldeles korrekt tolkning!

BP sa...

En busskur som fönster - jo du, why not!!! Annorlunda som dom flesta av dina bilder. Måste vara därför jag gillar att kika in här:-)

Ninnie sa...

Så roligt att få se något annorlunda på dagens tema! Och så fick jag lite längtan till Danmark och Köpenhamn med! Vi brukar alltid ta en tur till Danmark på sommaren, men det har inte hunnits med i år tyvärr. (jo, just det, en dagstur till Helsingör o Louisiana i början av sommaren var jag ju iväg på...)

LissenTo sa...

I sådana här fönsterplatser har man tillbringat en del väntan.

Trevlig helg, du också :-)

Erik "Semlan" sa...

Den busskuren ser precis ut som de gör här i stan!
Smart tolkning och grönt är det, både kur och omgivning. :-)
Så sant, det finns mycket musik både i närheten av Malmö och snart (nästa helg!) i Malmö. ;-) Tack för din kommentar.

Malin sa...

Rolig tolkning av temat - och passande!

Karin sa...

Kul med en busskur på fönstertemat!

Pysselfarmor sa...

Ja det var annorlunda o
snyggt löst...

B i r g i t t a sa...

Kul med den glada tjejen - man blir själv glad :D