Twingly statistik

torsdag 9 augusti 2007

Hösten närmar sig - Brogatan har öppnat

Knappt hade jag avslutat mitt senaste inlägg förrän M ringde. Hon befann sig på något ställe där det var gott om folk, det hörde jag direkt.
Jo, det var från Brogatan som öppnade i kväll igen efter sitt sedvanliga sommaruppehåll. Ja, det låter lite trist, men det är ju ett säkert tecken på att hösten närmar sig, även om det känns som om det precis blivit sommar på riktigt.
M undrade om vi pratat om att bege oss till Brogatan denna öppningkväll, men jag kan inte minnas att vi hade det på dagordningen i går. Hon hade heller inte sett några ur vår bekantskapskrets på plats.
Nej, gårdagens runda får, som jag redan berättat, nog räcka för min del. Det lär nog bli många tillfällen till besök på Brogatan när hösten, och vintern, är här på riktigt.

Jah Hollis

Inga kommentarer: