Twingly statistik

lördag 11 augusti 2007

Allt har blivit otroligt och extremt

Det är Pernilla Wahlgrens tur att debutera som värd i Sommar i dag och jag lyssnar just nu på hennes program. Vore det inte så att jag måste ut, kanske jag hade gett henne en chans och slölyssnat mig igenom hela programmet, även om inledningen inte givit mersmak.
Men det som slog mig snabbt är att hon använder ordet "otroligt" så (otroligt) ofta. Allting verkar vara otroligt i Pernilla Wahlgrens värld. Innan hon spelade första låten hade hon sagt otroligt minst tio gånger (kändes det som).
Det verkar för övrigt vara ett vanligt uttryck i dag. Liksom "extremt", som man hör titt som tätt och, tycks det mig, särskilt i sportsammanhang.
Det känns som om de här båda orden har börjat tappa sin betydelse totalt. Om man som Pernilla Wahlgren påstår att allting är otroligt på något vis blir det väl så att man inte alls uppfattar det som otroligt i ordets rätta bemärkelse.
"Jaså, jag är bara otroligt duktig? Jag är inte extremt otroligt duktig då?"
Suck!

Jah Hollis

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker synnerligen illa om henne, men hörde sista halvtimman medan jag gjorde frukost- det lät som om hon bara pratar med barn -? Som hon läste en saga hurtigt o överglatt för barn-*jobbigt* I övrigt mister fler o fler ord sin betydelse-tyvärr.

Jah Hollis sa...

SoP: Men inte ska du väl säga så om en så käck och gladlynt tös som vår lilla Pernilla? ;-D