Twingly statistik

söndag 12 augusti 2007

Det blir en Danmarkstur med gudbarnet

Första veckan av den "riktiga" semestern har passerat i något slags nedstämt töcken, där jag haft lust, men ingen riktigt ork, att ta mig för något riktigt vettigt.
Jag har bara dragit mig iväg till quizet, med påföljande barrunda, men (dumt nog?) tackat nej till vänliga försök att dra mig ut ur lägenhetens mörker och hitta på något kul.
Förmodligen har jag varit så uppe i varv av att jobba, att det tagit en vecka att komma ner på hyfsad nivå igen. Ett tag trodde jag allvarligt att jag var på väg in i väggen.
Vilket skulle stämma rätt bra med min vanliga tur nu när det ska bli förbjudet att göra det.
Som en ren händelse i samma anda håller mina fondsparpengar på att förlora sitt värde just när jag tänkt använda en del av dom för att skaffa mig en bil.
Nu har jag i alla fall, i samråd med mitt gudbarn, fattat ett beslut.
Vår sommarutflykt ska gå till Danmark, vi ska ta en resa Öresund runt en dag kommande vecka. För en inte allför hög kostnad får vi då en radda attraktioner inom nära räckhåll: Helsingör (jo, Bob har varit där med), Louisiana, Bakken, Danmarks akvarium, Experimentarium och så hela Köpenhamn med The Mighty Tivoli som en av många magneter.
Jag ser varje sommar fram emot utflykten med gudbarnet.
Nu känns det så skönt att vi kommit till skott och bestämt oss för vad vi ska göra i år. Kanske finns det någon som har mer tips på vad en levnadsglad 11-årig flicka och hennes gamle gudfar kan hitta på en ledig dag i trakterna runt Öresund?

Jah Hollis

4 kommentarer:

Pingvinkvinnan sa...

Tack för författartipset! Nu ska jag njuta av att ha jobbat min sista dag och att jag har två veckors lov innan högskolan börjar igen. Ha det så bra i Danmark!

Jah Hollis sa...

Tack själv!
Hoppas du kan ta dig tid och läsa lite av Kirsten Thorup. Jag tror att det kan vara givande.

Anonym sa...

Inte kan jag komma med några tips, men jag önskar er en riktigt trevlig Danmarkstripp. Lyckliga du som får "göra Danmark" i sällskap med en 11-åring. /Ingrid

Jah Hollis sa...

Ingrid: Tack för det. Visst, det är ett rent nöje att få åka ut på lite äventyr i hennes sällskap. Misstänker att vi ska åka berg- och dalbanan (Rutschekanen) på Bakken. Gulp!