Twingly statistik

torsdag 23 augusti 2007

Man hittar alltid något nytt hos Steely Dan

Jag sitter och laddar inför den planerade turen till Småland. Det känns som om jag har läget under kontroll och hinner slänga in ett litet blogginlägg i förbifarten.
Medan jag packar ner de få saker jag behöver ha med mig lyssnar jag på Steely Dan, boxen jag skulle ta med till en öde ö (det finns väl spelare och el på de där öde öarna man alltid pratar om i de här sammanhangen?): Citizen Steely Dan.
Med sommarens konserter i Stockholm och Köpenhamn i färskt minne vill jag höra Peg och drar igång skiva tre i boxen.
Helt plötsligt hör jag det, bakom gitarrsolot i slutet av Haitian Divorce: några himmelska ackord på det elektriska pianot som upprepas om och om igen.
Tänk att det finns nya saker att upptäcka i musik man har lyssnat på så många gånger redan. Det är musik med klass, det!
Och nu måste jag välja ut ett gäng plattor att ha att spela i bilen.
Bra bilåkarmusik, som S sade om The Hold Steady.

Jah Hollis

Inga kommentarer: