Twingly statistik

torsdag 30 augusti 2007

Lantz i P1 - dags att stänga av radion

Strax efter klockan 15 drar det igång: flams och tjafs och folk som pladdrar i munnen på varandra och skrattar hejdlöst åt sina egna skämt. Då har man tagit sig igenom ett antal program, efter kulturnyheterna, utan att egentligen lägga märke till dem.
Men Annika Lantz och hennes program i P1, det kan man inte komma undan. Det är väl meningen att man ska dra uppmärksamheten till sig i radion, men den enda effekten detta tjafsande har på mig är, att jag stänger av radion.
Jag är fel målgrupp för en programidé som går ut på att blanda skämt och allvar till en enda gröt så att man till slut inte vet vilket som är vilket.
Nu ska AL tydligen också ha ett eget program i P4, vilket inte stör mig så mycket, eftersom jag i princip aldrig lyssnar på den kanalen.
Men man får ta det onda med det goda.
Nu blir det desto större anledning att lyssna på något ur skivsamlingen som håller på att ta över lägenheten, eller kanske fortsätta med bokläsandet som faktiskt tagit ny fart under semestern.

Jah Hollis

Inga kommentarer: