Twingly statistik

fredag 10 augusti 2007

Var kommer dessa konstiga drömmar ifrån?

Jag somnade inte förrän det började bli ljust ute i dag. Fastän jag kände mig trött var jag klarvaken och låg och vred och vände på mig i den lite klibbiga åskvärmeluften.
Till slut måste jag i alla fall ha somnat, för jag har drömt en märklig dröm. Jag vet inte om jag drömde den i en oavbruten sekvens eller om jag drömt den i flera omgångar.
Naturligtvis minns jag inte hela drömmen i detalj, men den utspelade sig i New York där jag var på plats på någon slags semesterresa.
Jag skulle upp i Empire State Building och såg fram mot det med stor förväntan. Någon hade också berättat för mig att man kunde hyra cyklar på ett utsiktsplan i huset och cykla runt på, vilket ju lät vågat och spännande.
Dessutom var det en gammal vän med mig utanför huset (som jag märkligt nog inte minns mer av än att det fanns hissknappar utanför i markplanet, i övrigt verkade det vara omgivet av ödetomter).
Jag behöver väl inte säga att vi aldrig kom upp i något hus utan vi bara diskuterade med folk på trottoaren varför hissknapparna inte funkade som de skulle. Och så satt det ett handskrivet meddelande vid knapparna, undertecknat på flera ställen med mina egna initialer.
Nån som kan förklara?

Jah Hollis

4 kommentarer:

Ankan sa...

Sena psykoser?

;)

Jah Hollis sa...

Ja, hjärnan tycks i alla fall jobba i outgrundliga banor när man inte själv är vaken och håller koll på den.

Ankan sa...

Min går ibland åt knasiga håll även när jag e vaken.

Jah Hollis sa...

Det händer nog här med. :-)