Twingly statistik

fredag 3 augusti 2007

Hound Dog Taylor & Son House

Jag är drucken, ty jag kan vara det eftersom jag icke har vare sig familj eller arbete (på ett tag nu) att ta ansvar för. Därför kan jag sitta missinassen och lyssna igenom den musik som jag har samlat på min dator, samtidigt som jag kan blogga.
Och jag hittar saker som jag inte vill undanhålla någon.
1. Hound Dog Taylor: Gjorde vad The White Stripes gör i dag långt innan The White Stripes ens tänkte på att göra det dom gör i dag.
2. Son House: Gjorde allt det som krävdes för att bana väg för rock’n’rollen och all gudlös musik som märkligt nog följde.
Jag återkommer till The Dub Scientist och Amon Düül II och annan musik som fått mig att inte lyssna på Svensktoppen.
Jag vet att det är billigt, men jag är icke nykter.

Jah Hollis

6 kommentarer:

Ankan sa...

Billigt? Icke. Musiktips är alltid välkomna Jah! I vilket tillstånd som helst.

Jah Hollis sa...

In vino veritas sägs det ju. Den onyktre säger sanningen.

Sånger från nedre botten sa...

Nu har inte ni heller kvällsöppna bolag där nere, men i morgon ska farbror gå på systemet och köpa/beställa Oppigårdens slåtteröl och bli en glad farbror.

Skål!

Jah Hollis sa...

Nej, om man inte räknar till klockan 19 som kväll.
Jaha, så det är slåtterdags nu.
Tänk att det alltid finns en eller annan anledning att dricka bärs.
Jag ska ta en koll på det stora Systemet inne i stan.

Sånger från nedre botten sa...

Att det gör, nu ska det slåttras!

Markus F sa...

Hound dog Taylor.. det var längesedan. Men jag håller med, det är fantastisk musik.