Twingly statistik

tisdag 14 maj 2013

Fototriss 218 den 14 maj 2013: Grönt; tävling




Jag ser att det är dryga hundra bidrag som kommit in till veckans Fototriss, med temat Grönt, innan jag har fått till ett bidrag. 
Kan det möjligen vara så att det faktum att man kan vara med och tävla om övernattningar på vandrarhemmet Castanea i Gamla stan i Stockholm som lockar lite extra?
Själv hade jag lite svårt att hitta bra motiv, även om det grönskar för fullt ute nu, så det blev som det blev.
Sedan kan man ju i förbigående säga att det inte handlar om att vara snabbast i Fototriss, så min triss (som bara bygger på att jag tycker det är fina gröna nyanser i bilderna) hinner ju ändå att vara med och tävla.
Övriga bidrag till temat hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

45 kommentarer:

ulla laiho sa...

Fint varierad triss! Jag är inte så snabb i startgroparna heller - tycker om att suga på karamellen, fundera, vända och vrida på saker, innan jag bestämmer mig. Vägen blir kanske krokig men mycket roligare.

BP sa...

Bättre sent än aldrig, eller hur!?
Tycker att ettan är en av dina bästa bilder, den är helt suverän!
Tvåan lyckades du också perfekt med - dubbelt till och med. Trean med det neonfärgade klottret i samma kulör som gräset är toppen den också.
Ger dig gärma MVG för din triss:-)

Åke sa...

Läckra inslag av gröna nyanser du bjuder på :) Tvåan och trean är oslagbara. Inget fel på första för det. Inte behöver man vara först, det blir man nog aldrig ;) Men kul och spännande att sitta där vid tolvslaget :) Har bara blivit lite som ett gift ;)

Anonym sa...

Mitten bilden blir min favvo i din triss. :-D det gröna i vardagen.

Leovi sa...

I like all your greens, but I love the middle picture! Nice photos.

Linnéa sa...

Du blev sen precis som jag. Hade lite annat för mig kosläpp o torp. Tävlingen är jag totalt ointres-serad av även om jag tycker det är kul. Helena är en mästare på att fixa. Fina gröna bilder fick du till. Så visst kan du delta.
Lycka till Jah.

Anonym sa...

Du har fått med många olika nyanser av grönt, även olika motiv.

Stare Ström sa...

Jag är ännu senare! Har inte haft tid för boken slog ju ut! På din bild ser jag att kastanjerna har kommit långt. Kul bilder med mycket grönt i på alla tre!

Anita - Malta sa...

Vet inte om det är fler som deltar nu än vanligt. Brukar väl ligga runt drygt ca hundra. Sen har det kanske inte så stor betydelse när man lägger in sina bilder med tanke på att man har flera dagar på sig. Men faktum är ju ändå att de flesta kommenterar och kikar in hos andra under söndagen.

Om man inte själv är aktiv och kommenterar andra är det färre som märker att man lagt in sitt bidrag som du nu gjort en tisdag.

Nåja, ditt bidrag är ju utan tvekan väldigt grönt. Snyggt med variationer !! Den första med bänken, sen en stadsbild med apoteket och på den sista fick du med lite klotter också ;-)

Gillar ! ...och nu kan jag även förstora dina bilder vilket jag hade problem med tidigare av någon underlig anledning. Tycker att de gör sig allra bäst i större format.

Lycka till i tävligen :-)

Veiken sa...

Jag gillar den översta bilden, men mellanbilden är sådan fart och fläkt i så den blir min favorit. Bra triss!

Gunvor sa...

Fin triss fick du till i alla fall! Man måste ju inte vara bland dom första, man har ju veckan på sej..fast visst triggas man lite.Fina bilder och läckert grönt.

Resa med Herbert sa...

Riktigt snyggt matchade bilder, den första gröna sköna bild blir min favorit.

llh sa...

Instämmer, det är fina gröna nyanser i alla tre bilderna, dessutom gillar jag att de är så varierade

Annemor sa...

Det siste bildet ble en stor favoritt.
Ha en fin kveld.
Mormor

Pysselfarmor sa...

Grönt är skönt!

massa hus blir det....så småningom!
;-)

Elisabeth sa...

Härliga bilder =)

Maria sa...

Här var det som hos alla gröna gröna sköna bilder!
Mycket fin triss!
Ha en bra dag!

Aurora sa...

snyggt. Den där soffan ger bilden ett annat perspektiv. Ha det gott

Maria Lundmark Hällsten sa...

Klart man kan vara med även om man inte sätter ut bilderna direkt på klockslaget, och det var ju färgen grönt och dess nyanser vi skulle fota och det har du ju lyckats alldeles utmärkt bra, med.

Tortor sa...

Hej
Din tvåa tycker jag är fantastiskt bra och rolig.
Snyggt trissat!
Ha det gott!
Tore

Della sa...

Ha, bra funnet där med den gröna texten som matchar gräsmattan. :)
Klart jag uppskattar den skånska våren. Hemma har vi inga bokar så det här med att komma vid precis rätt tid var lite av en sensation för mig.

Eva Trillian sa...

Jag faller pladdask för ettan. Där skulle jag kunna tillbringa en dag - med en bra bok och en flaska hemgjord flädersaft ... en macka oxå kanske ... en hel dag *drömmer mig bort*

Gilla sa...

Det betyder inte så mycket om man är först eller sist i sin Triss. Det är ju om man är bra och det är du i din presentation.

Gilla

Anni sa...

Visst är det fler som deltar när det är tävling och samtidigt blir det lite lugnare eftersom deltagarna besöker varandra under en längre tid.
Min triss löste sig liksom självt när armbandet var grönt - som på beställning!

I din triss gillar jag sista bilden bäst (trots att jag inte gillar klotter), undrar om klottraren hade en tanke med sitt val av färg?

Nett sa...

Nog lockar priset alltid :) Inte ofta man är i storstan. Fina gröna bilder där på första bilden hade jag inte haft något emot att få sitta på bänken och filosofera :)

Rajson sa...

Men det är ju TÄVLING du MÅSTE vara FÖRST!!!Visst är det lite kul att så många slåss om denna första plats!?
Nåja gillar ditt bidrag "ändå".
Var tvungen att förstora första, fick för mig att det var från en golfbana. Trodde att pippina var sk tee-kulor på utslagsplatsen. tydligen är jag kvar på golfbanan från helgen. Är man hjärntvättad så är man!
Coolt med matchande graffiti!
Hea en skön vårvecka!

Ingrid sa...

Vilken trevlig triss!
Tjejen med den där illgröna jackan blir min favorit och du har ju lyckats få med lite gröna löv i skyltfönstren också.

Ha en fin dag!

Gunilla sa...

Första bilden är ljuvlig och på den soffan hade jag gärna suttit.

Cecilia Artista sa...

Härlig ärtgrön triss med olika motiv! Riktigt fin!
Ha en skön vecka!

ClickSnapShot sa...

Så många gröna motiv i alla bilder! Jag gillar varienter och det är så kul att kolla på bilderna om och om igen (i fall jag har missat någonting innan). :)

Monica o Jacob sa...

Ja du det kan ju så vara, bara att hoppas att någon av dom gamla rävarna vinner;-)
Härligt grönt här, till och med klottret har en läcker grön färg;-)

kaxi sa...

Först på trissen blir man aldrig när man sitter i en liten by i Hälsingland och surfar på koppartråd ;)Fina gröna toner i din triss (massor av löv på dina träd) och sista bilden bjuder på en aha-grej då åtminstone jag inte så klottret direkt.

Anita A sa...

Fin kombination av bilder i trissen och kvinnan i grönt som passerar apotekets sv/v dito ger lite extra stuns åt bilden!

Anonym sa...

Fin blandning grönt du har till din triss. Ha en bra dag! :)

Mandelhjärta sa...

En fin och även kul triss. ;)
Min favorit blir första bilden. Tänk att få sitta på den bänken med en bok... :)
Lycka till!

Gunsside sa...

Syns dette var veldig grønt og fint, og forskjellige motiver
Kul triss ;)

Ma sa...

Härligt gröna trissbilder. Mittenbilden blir min favorit...

Barbro S sa...

Härliga gröna nyanser i dina bilder, så prunkande grönt. Men läckrast är hennes jacka :).

mammakero sa...

Det gör inte något att vi fått vänta på din triss! Den är som vanligt väl värd att vänta på! Grönt och skönt!

Anna-Karin sa...

Skön grön triss! Särskilt mittenbilden - snyggt fångat!

KajsaLisa sa...

Du hannju få in det och en bra mix, den i mitten fångade du bra.

Maria LENN Thunholm sa...

Ännu mer vardagsbilder, där uppe i Skàne, Malmö.... ;-) Nord-Öst blir väl mer riktigt... Fina vardagsbilder!

Semester & Mat sa...

Det var sig en fin triss du skapat.
Har varit extra roligt att kika runt denna omgång, se hur långt våren kommit på vissa ställen.

Ha en fin kväll!

Kicki sa...

Sen ned bidrag och sen med kommentar...menar mig själv! Gillar verkligen din första bild, och den sista har du lyckats bra med matchningen...tycker jag!

Susanne sa...

Hmm, jag blev ännu senare med min gröna triss och lär väl bli det med nästa bidrag också, på temat ätbart. Alldeles nyss fick jag upp mina tre gröna bilder.