Twingly statistik

tisdag 28 maj 2013

Hundra hus 2013: Nr 29 Hotell Baltzar Malmö



En bild från ett fönstertema nyligen med temat Televisivt, fick en och annan skarpögd bloggbesökare att kommentera ett hotell som speglar sig i glasfasaden.
Det är Hotell Baltzar, i hörnet Baltzarsgatan-Södergatan mitt i Malmö City, och det fotade jag för ganska många veckor sedan för att använda i mitt bidrag till Susannes fotoutmaning Hundra hus 2013.
Nu kommer det till användning och det blir då det 29:e huset i raden som så småningom ska bli hundra hus lång.
Om själva hotellbyggnaden vet jag inte så mycket mer än att den ser rätt speciell ut och att de har en cavabar i bottenvåningen.
Kanske någon läsare här som bott på Baltzar?

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Susanne sa...

Näpp, jag har nog aldrig bott på hotell i Malmö. Brukar ta tåget hem i stället. ;)

Men platsen känner jag förstås igen.

Anki sa...

Det hotellet har jag aldrig bott på... men fint är det! Har för övrigt bara bott en natt på hotell i Malmö och det var vid ett torg...

BP sa...

En fin gammal och hederlig byggnad som jag gillar skarpt. Snyggt fotad också, speciellt ettan.

Semester & Mat sa...

Har ej bott på detta hotell, inte ens besökt Malmö någon gång. Men det verkar vara en fin stad.

Ha en fin kväll!