Twingly statistik

lördag 18 maj 2013

Vi har fått en släng av sommar i Malmö nu


Efter en lång och seg vinter är det som om det blivit sommar direkt här i Malmö efter en kort vår.
Bilden ovan, från Stortorget, tog jag i går när jag var ute och letade bilder till ett par av veckans fototeman
Tänkte jag skulle ställa de fina gamla reklammålningarna på Apoteket Lejonets vägg lite i kontrast mot de modernare nedanför.
Solen gassade och folk, kanske en och annan som är i stan för ESC (den all-europeiska varianten av Melodifestivalen) vars final avgörs i Malmö Arena i afton, flockades på uteserveringarna.
Det är ju skoj att eventuella besökare i stan får en skön bild av Malmö, som ju kan vara en prima sommarstad. Ja en prima stad på alla sätt och vis.
Själv skippar jag ESC även i afton och går med ett gäng quizlagsvänner på krogen för att göra av med lite av högen med quizvinster vi samlat på oss.
Sedan får vi väl veta vem som vunnit schlagerslaget antingen vi bryr oss eller ej.
Fast jag tror inte det blir firande och tjoande på stan, badande i fontäner, ens om Sverige vinner igen.
Och där sköt Henrik Sedin Sverige till VM-final i ishockey.
Tjoho!

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Visst är det härligt att värmen äntligen kommit på allvar. Det är bara att hoppas att det fortsätter ett bra tag.
Här har det varit åska och regn idag, men det var ganska kortvarigt och nu skiner solen igen.
Ha en trevlig pingstafton!
Kram, Ingrid

Susanne sa...

Sommarslängen kom till Eslöv också och jag har njutit av värmen. Så fantastiskt skönt.

Ser att det är fullt på alla uteställen där vid Stortorget. Och mer lär det väl vara idag. Den där väggen gör sig bra i solen.

Har noterat att ni vunnit ännu fler quiz, så jag får gratulera. Festa lagom.

BP sa...

Vilken toppen bild! Är glad att ni har fått sommar lagom till att din stad invaderats avv ESC deltagare och besökare. Det verkar vara väldigt livat på stan såg jag på tv alldeles nyss så undrar om du har rätt med din "prognos". Å tänk om din favo pub eller matstället ni ska besöka ligger mitt i smeten med storbildskärm å ESC eländet framför era näsor;-)
Kul med Sverige i finalen. Hoppas det blir Schweiz som blir motståndare.

Anni sa...

Brandväggen är fantastisk - antar att målningen är renoverad på senare tid?

Får vi se krogförtäringen i trissen idag?

KajsaLisa sa...

Jag har faktiskt fotat samma gavel när jag var nere i Malmö och försökte avskaffa kapitalismen för några år sedan.
http://kajsalisasblogg.wordpress.com/2011/05/07/kajsalisas-mission-impossible-del-2/
Men det lyckades inget vidare :)

Leovi sa...

A wonderful photo, lovely light, color great!
Saludos.

biggan sa...

Värmen är välkommen. Den väggen tänker man inte så mycket på när man sneddar över torget. Ska studera den lite närmare nästa gång. Snyggt foto.