Twingly statistik

fredag 24 maj 2013

Tema fredag den 24 maj 2013: Fest


Fredag igen, redan, och nytt fredagstema hos Carina/Sinneskatten: Fest.
Förvisso var det festligt i går att gå ut i trevligt sällskap; mat på restaurang Scania som har (tro det eller ej) mexikansk/koreansk meny, och sedan bra musik med Lucinda Williams på KB vägg i vägg med krogen.
Men några användbara bilder blev det inte tagna under kvällen, så jag hämtar i arkivet.
Det blir en bild från förra årets midsommarfirande på en innergård i Malmö.
Om en månad är det dags igen.
Fler bilder på temat hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

19 kommentarer:

Leovi sa...

Long live the wine and joy! Happy celebration!

Violen sa...

Det ser festligt ut! Har svårt att inse att det bara är en månad kvar till midsommar då många festar till ordentligt!

Cecilia Artista sa...

Det var säkert en fin feststämning i går med lite annorlunda mat och fin musik!
Och sen är det ju inte så långt kvar till midsommar och fest då med. Fast visst går det ibland lite väl fort.

Stare Ström sa...

Din midsommar ligger i alla fall lite närmre än mitt julbord! Mysig stämning hos dig!

Pumita sa...

Jag förstår att du lät kameran vila igår, man kan inte bara dokumentera... man vill ju uppleva också. För övrigt låter mexikanskt/koreanskt som en spännande blandning.

Ni hade säkerligen trevligt på midsommarfirandet med. Klockrent bidrag!

Freja sa...

Ser härligt ut!

BP sa...

Vilken mysig innergård! Betydligt mera i min smak för midsommarfirande än en grön äng eller en skärgårdsö med småkryp och myggor.

Mixen mexikanskt/koreansk låter exotiskt måste jag säga. Mexikansk mat är jag inte så förtjust i (undantag fajitas) men jag absolut älskat koreansk käk.

sinneskatten sa...

Ser väldans trevligt ut!

Flanören... sa...

Känns lite konstigt med midsommarfirande inne i stan. Det är ju inte så schablonen ser ut.
Men trevligt verkar ni ha det och glasen i luften.
Fest, alltså!
Ha det gôtt.

Pysselfarmor sa...

Man ska göra livet till en fest på många sätt!
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Ser riktigt trevligt ut, sådär skånskt i miljön. Snart är det dags igen!

B i r g i t t a sa...

Ser ut att vara både ett festligt gäng och festligt tillfälle :)
http://budapestcityphoto.wordpress.com/2013/05/25/good-to-have-the-police/

Mona sa...

Det där ser riktigt trevligt ut! Ett sådant midsommarfirande skulle jag kunna tänka mig.

Nett sa...

Det ser mycket trevligt ut :)

Anki sa...

Ser ut som en trevlig fest :) Härlig bild!

Monica o Jacob sa...

Ser riktigt trevligt ut med god mat och välfyllda glas;-)

Kakan sa...

Härligt med fest i glada vänners lag...
Ha det bra!
Kram Kakan

ulla laiho sa...

Tack för att du uppmärksammade mig på den felande länken.

Så där ska en midsommarbild vara - vacker väder, god mat, blåklint och prästkragar, glada vänner.

llh sa...

Fest på en innergård i Malmö, låter så rätt och så hemtamt :)