Twingly statistik

fredag 24 oktober 2008

Calexico i Köpenhamn får rädda dagen


Åh, en sådan trist fredag, och då talar jag inte om regnet och kylan.
Ibland klarar jag bara inte att konfronteras med människorna och staden runt mig.
När jag kommer ut för att ge mig iväg på några ärenden, och trottoaren och vår plantering med buskar utanför huset är fulla av papper och sopor från McDonalds och man med fara för livet får ta sig fram bland fartdårar, blinda cyklister och fotgängare, som tror man kan köra rakt igenom dom, då blir jag bara besviken.
Nyheterna utifrån stora världen hjälper heller inte mycket till när det gäller att få upp humöret.
Nu står mitt hopp till Calexico.
Jag, BV och M ska till Köpenhamn och se detta suveräna band på Vega i kväll (och jag råder alla som har tillfälle att se dem i Stockholm i morgon att ta chansen).
Och känner jag mig inte bättre efter att ha hört och sett Calexico, ja då är det något som är helt åt skogen fel.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad spelar det för roll om regnet öser ner när man ska till Köpenhamn och lyssna på skön musik! En härlig kväll önskar jag dig!
Kramis

Anonym sa...

En världsomspännande depression är dagens realitet. 50-70 % fattigare har jag blivit de sista månaderna.
MEN! Det låter härligt att ta sig till Köpenhamn och lyssna på skön musik - även om jag personligen lyssnar hellre på Malena Ernman ;))!

Njut och ha det skönt! Det andra kan vi ändå inte påverka!

mvh, Anja

Susanne sa...

Ja, det var verkligen skön musik jag aldrig hört talas om tidigare. Hoppas du haft en trevlig kväll i Köpenhamn och sluppit undan lite av hösttristessen. Själv kom jag bara till Kastrup innan jag vände hem igen.

Anonym sa...

Det låter nästan som om du höstdeppar! Men i finanskrisens spår och med alla svarta rubriker i tidningarna, är det lätt att hålla sig för skratt.

Hoppas det känns bättre idag och att Calexico (som jag inte hade en aning om tidigare, men de var helt ok!) hjälpte.

/Ingrid

Jah Hollis sa...

Visst, Calexico fick upp humöret några snäpp. Och jag hoppas få ihop ett litet inlägg om konserten.
Annars tycker jag det faktiskt känns lite höstdeppigt nu, speciellt när normaltiden gör att det blir mörkt så tidigt på kvällen och när man tänker på alla stackare som blir varslade på sina jobb nu.