Twingly statistik

fredag 31 oktober 2008

Fredagsfärgen den 31 oktober 2008

Det är drygt en timme kvar av fredagen och av oktober 2008. Så jag passar på, efter dagens jobbkonferens, att slänga in mitt bidrag till fredagsfärgen, färgen som är vit eller vitt.
Ett vitt begrepp skulle man väl kunna säga om man vill vit(t)sa till det.
Men några aktuella snöbilder från södra Skåne ska ni inte vänta er. Det är först en bit in från kusten som flingorna, som fallit har lagt sig och bildat täcke på marken.
Så det blir en arkivbild igen, men anstränger man sig, kanske man kan se att det snöade lätt, lätt när den togs.
Och ännu fler bilder med något vitt hittar ni på Fredagsfärgen.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

19 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, med min fantasi så är det jättesnöbollar som ligger där på torget!

Vad är det egentligen? Någon slags skulptur??

Anonym sa...

Dinosaurieägg på torget i Malmö? Upptäckte just på min blogg att du har kommenterat flitigt (fast någon dag efter en temadag) där vilket jag inte sett som sagt förrän i dag. Ska i fortsättningen kolla också nån dag efter O:)

annette sa...

Vilken häftig Bild!

Ha en trevlig Helg!

//annette

Anonym sa...

Behövde inte anstränga mig för att se snö. Ligger ju tre gigantiska snöbollar precis mitt i bilden. ;)

Ha en trevlig helg!

Bengavoice sa...

Hästägg på Stortorget! Fräsigt. Är det Tio-Kalles pålle som värpt?

Ninni sa...

Visst ser det ut som jättesnöbollar! Och en stolt liten kille/tjej som gjort dem:)
Är det en skulptur? Rätt så skön form på dem , jag gillar dem.
Ha en skön helg!

Mita sa...

Kontrasterna är underbara det lilla barnet som får plats i äggen och sedan de ytte pytte små flingorna.

Anonym sa...

Vilken höna har värpt dessa? Snygg bild

Anonym sa...

Hahaha, men snöflingorna är fy lite stora må man säga... Vars kommer du ifrån? Haha.
Fin, originell bild.

Namn: Eva sa...

woaw de har jag missat när jag varit nere i Malmö! När låg de där och vilket material är de av?

Gillar att du skildrar Malmö med dina foto!

Ha de!

Anonym sa...

Gigantiska snöbollar eller dinosaurieägg kanske. Häftig. Idag är det -5 grader hos mig och snön ligger kvar. Som tur var inte i några jättemängder. Ha en trevlig helg. /Anette

Kerstin sa...

Vilka härliga (snö?)bollar! Vad är dom gjorda av?
Tack för kommentaren hos mig. Jodå, det finns ett glasbruk i Umeå, litet men naggande gott. Där hittar man presenten till den som har allt. ;)

Photos by Storm sa...

Oj, det kanske är all Skånes snö från några år tillbaka som samlats på ett enda ställe? Skulle nog bli ungefär lika mycket hos oss. Ha en skön helg/Lis

Anonym sa...

Snöflingorna ser jag, men vad kan det andra vara... Om fotot hade varit från Paris hade jag gissat på stora inplastade ensilage-balar som några strejkande bönder tippat av på torget. ;-)

Susanne sa...

Nääe, inte kan det vara snö! Eller? Äsch, jag vet ju att det alltid finns något konstigt på Stortorget nästan var gång jag passerar där. Fast sist var det på Gustav Adolfs torg, där de hade monterat upp ett genomskinligt plasttält med mängder av datorskärmar.

Och jag kan meddela kustbon (=dig) att inte heller i det inre av Skåne fick vi se någon snö. Det var nog längre norrut den kom.

Anonym sa...

En kul bild verkligen. Tänker på snö bollar förstås. Ha en fin dag! Mvh Marie

Anonym sa...

Vilken spännande vit bild. Vore jag barn skulle jag försöka klättra upp på "äggen"!
(Tja om ingen såg... kanske jag skulle försöka,l)
Ha en skön helg

Klarabella sa...

Jag längtar efter snön. Tycker att den kan komma nu, det är ju trots allt november :).

Jah Hollis sa...

Ja, om nu någon minns dessa, så är det faktiskt en form av påskägg som ställdes ut på Stortorget i Malmö i år. Läs mer här:
sydsvenskan.se/malmo/article310560.ece