Twingly statistik

onsdag 15 oktober 2008

Jag är inte avundsjuk på Mona Sahlin

Det pågår tydligen en stor debattvecka där Alliansens ledare, vår käre statsminister Fredrik Reinfeldt, och Mona Sahlin, ledare för vårt största oppositionsparti, ska mötas och munhuggas ett flertal gånger.
Jag har själv inte så mycket energi att lägga på att följa detta, eftersom det är min jobbvecka och jag har nog med mitt eget. Dock var tv:n i gång på jobbet under gårdagens debatt, och i dag fick jag i radion höra några repliker från riksdagens partiledardebatt, där naturligtvis även övriga partiledare ställde upp.
Om innehållet har jag inte mycket att säga, men jag kan lugnt konstatera att jag inte är avundsjuk på Mona Sahlin.
Jag vet att det är många som ogillar henne, för sådant som hennes stil och hennes sätt att prata och hennes Stockholmsdialekt(!).
Men stackars Mona som måste försöka behålla lugnet när hon ska bemöta den överlägset överdryge Reinfeldt.
Han påminner om de där killarna i skolan som kom från de mer bemedlade samhällsskikten och som alltid skulle sätta alla andra på plats med sin fisförnäma stil.
Och hans förbannade tjat om "superpaket".
Han kan ta sitt superpaket och stoppa upp någonstans.
Och gud hjälpe den som ska behålla fattningen i en debatt med Maud Olofsson.
Say no more!!!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Jag tittade på debatten i några sekunder för jag kunde inte få mig själv till att stå ut med Reinfeldts attityd längre än så. Bra blogg förresten, hit ska jag definitivt återkomma. :-D

Sånger från nedre botten sa...

Jag tror att Måddan har varit hos en talpedagog, i de senaste intervjuerna och debatterna har hon talat med ett lägre röstläge. Eller så har centerpartiet helt sonika ersatt henne med en klon.

Alla smutsiga detaljer sa...

Vadå, jag läste att det var en "stunsig och rapp" debatt :-)

Jah Hollis sa...

M: Ja, somliga har man bara svårt för. Och tack, du är välkommen åter.

SFNB: Jag ryser vid tanken på att det ska finnas fler av Måddan.

ASD: Allt är ju relativt. :-)
Men i ärlighetens namn hörde jag inte så mycket.

Sånger från nedre botten sa...

Matrixmåddan - snart i en verklighet nära dig!

Anonym sa...

Hihi - ja, att möta Måddan i en debatt kräver nog bäverstyrka, om man ska behålla fattningen!

Hörde förresten början på Lördagsintervjun i P1 i lördags, men efter att en kort stund ha nåtts av Måddans gälla kulsprutesvada så började öronen erodera...

Måddan har gett ordet "bävergäll" en helt ny innebörd för mig... ;-D