Twingly statistik

fredag 10 oktober 2008

Fredagsfärgen 10 oktober: Silver

"You got the silver,
You got the gold..."

...sjöng Keith Richards på en av Stones tidiga plattor. Här på Fredagsfärgen har vi redan haft guld, och nu är det dags för silver. Och jag är väl en av de där som för det mesta tycker silver slår ut guld.
Så jag hade kunnat göra det enkelt för mig och fotografera min samling av silverringar, men jag väljer en silverfärgad utsmyckning av något större dimensioner, minst sagt.
Mera silver hittar ni vägen till här.


Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

26 kommentarer:

Namn: Eva sa...

Häftigt ... o bra att du inte ålåtade dina silverringar ;-D

En liten undran bara, var är fotot taget?

Namn: Eva sa...

skulle klart stå: PLÅTADE

annette sa...

Det var ett mycket fint foto på temat, har aldrig sett detta, var är det fotat någonstans??

Ha en skön fredagskväll!

//annette

Rajson sa...

Vilke kontrast till omgivningen!
Den sticker verkligen ut el rättare sagt upp!
Storbritanien?

Anonym sa...

Ja, den gick inte att missa. Häftig. Är det i England? /Anette

Jah Hollis sa...

Det är i en europeisk huvudstad, men inte i England.

Ninni sa...

En flaggstång i silver?;) Rätt så snyggt! Svårt att få något grepp om plats på jorden...så jag väntar med spänning på en förklaring.
Ha en skön helg!

Della sa...

Dublin kanske?

Photos by Storm sa...

Hejsan. Precis som alla andra undrar jag var den silverstången finns? För jag har ingen aning. Vore intressant att se lite bilder på din silverringssamling. Ha det så bra/lis

Anonym sa...

The Spire... ;-)

Husbilen Credo sa...

Var silver kortet är taget ger jag mig inte in på att gissa.
Några av cyklarna är till vinterförvaring.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin kväll.

Anonym sa...

Häftigt!

mvh, Anja

Emma sa...

Det var sannerligen en speciell utsmyckning, häftigt.

Det blev mobilen som fick ställa upp när kameran stod modell :)

Anonym sa...

Häftigt foto! Mycket mer spännande än silverringar. :) Och... ja, när tänker du tala om vart det är någonstans? Blir nyfiken, europeisk huvudstad och inte England...
Tack för kommentaren hos mig.

Anonym sa...

Underbart... silvrig minsann

Anonym sa...

Säger bara häftigt..

Anonym sa...

Hejsan!

Verkligen en märklig tingest - men helt klart silverfärgad! Och då passar den utmärkt till detta tema! Undrar om den passar lika bra där den faktiskt står...? ;-) Men den kanske har nån speciell funktion eller betydelse!?

Ankan sa...

Dublin! Jepp. Den e jävligt mäktig på plats.

Wickans värld sa...

Ser ut som den går in bland molnen. Ny variant på Jack o bönstjälken?
Ser läckert ut!!

Eva Nygren sa...

Herregud så mycket kommentarer du får! Det börjar bli som hos Peter Englund där ens kommentarer läggs längst ner på en lång radda ... Silver är i alla fall finare än guld. Bland annat för att TALA är SILVER. Vem fasen tycker att det är bra att tiga? Trevlig helg!

Anonym sa...

Impressionnante aiguille de Dublin

Jah Hollis sa...

Ja, nu är det lördag så jag kan väl berätta vad det är ni ser på bilden. Som många redan har konstaterat i sina kommentater är det den 120 meter höga, silverfärgade The Spire på O´Connell Street i centrala Dublin, i folkmun kallad Synålen.
En ganska annorlunda och omdiskuterad offentlig utsmyckning som ni kan läsa mer om här:
en.wikipedia.org/wiki/Spire_of_Dublin

Anonym sa...

Dit vill jag fara. Skulle passa mig precis

Anonym sa...

Aha, så det är i Dublin den står silverspiran. En av alla mina resedrömmar är att åka till just Dublin. :)

Jah Hollis sa...

Dublin rekommenderas varmt för en semesterresa (ja, hela ön Irland, inklusive Nordirland). Dublin är som ett mer hanterligt London och ändå inte (stan har en alldeles egen karaktär). Mycket trevlig stad där man kan hitta på mycket skoj och träffa roliga människor.

Anonym sa...

Vacker bild!

Tack för raderna hos mig!