Twingly statistik

fredag 24 oktober 2008

Fredagsfärgen den 24 oktober är svart

Eftersom jag är en nattuggla, gick jag in och kollade redan nu om det är klart vilken som är dagens färg på Fredagsfärger. Och det är det; det är svart som gäller, svart som synden eller svart som natten kanske.
Så där väldigt gott om bilder där något svart dominerar har jag faktiskt inte, om man bortser från en och annan nattbild och diverse konsertbilder där det är väldigt mycket svart kring artisterna på scenen.
Ja, ett par svarta (och lite vita) katter fanns det också, men de bilderna kändes inte speciellt originella.
Så det fick bli ett motiv som i en annan färg har varit med här tidigare: öl.
Och detta är Guinness, irländsk stout som irländarna själva kallar The Black Stuff.
Jag hade faktiskt två bilder med Guinnessglas, en från Dublin och så denna som är tagen på The Pickwick Pubs uteservering i Malmö.
Frågan är nu: Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Fler bilder på temat svart hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

33 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, några sådana skulle jag behöva ikväll... Can´t sleep... Det går bara inte. Finfinbild.

Ninni sa...

Förstod nästan att det skulle vara Guiness:) Snyggare än god tycker jag som inte alls gillar öl, maken skulle glatt göra dig sällskap.
Ha en skön fredag!

Anonym sa...

Glaset är självklart halvtomt. Ett bra glas behöver alltid en påfyllning då och då... Att bilden är tagen på The Pickwick Pubs uteservering kunde jag nästan ana... Ha det gott.

Anonym sa...

Säkert gott för alla som gillar öl.. men svart är det i alla fall.
Halvfullt säger jag !
Trevlig helg...

Anonym sa...

Halvfullt, säger jag....fast inte gillar jag den sortens öl, även om jag gärna tar ett glas av annan sort ibland.

Namn: Eva sa...

Blääää så rälit med Guiness! Fast snygg bild och tolkning!
Var den god?

HA det gött!

Pia sa...

Tvi vale för mörkt öl! Hihihihiihi.. men ditt halvfulla glas ser faktiskt riktigt gott ut! Framförallt är det en jättefin tolkning och en bra bild!!
Ha en go helg!!

Anonym sa...

Snygg är den, men inte så jättegod. Tycker jag alltså...../Anette

Anonym sa...

Härlig tolkning :)

Anonym sa...

Tres belle illustration de la couleur noir avec cette bière

Veronica sa...

Full fart mot helgen=)
Fin bild! Själv tar jag nog ett glas rött i kväll.
Trevlig helg=)

Paula sa...

Guiness är verkligen svart och inte i min smak. Men fint kort..

Alla smutsiga detaljer sa...

Glaset är halvtomt eftersom det tar, och skall ta, tid att hälla upp en till.

Husbilen Credo sa...

Gott, gottigott gott gillar verkligen mörkt öl. Snyggt foto.
Ha en fin weekend!

Kerstin sa...

Den tillhör inte mina favoriter men den är väldigt snygg att se på. :) Fint foto!
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Snygg svart bild!
Halvfullt såklart!
Tack för påhälsningen och ha en trevlig helg!

Anonym sa...

När det gäller öl är väl glaset alltid halvtomt...snart dags för ett till..eller?
Kul tolkning

Klarabella sa...

Skojskoj. :) Jag har också lagt ut fredagsfärger på den där lilla svarta saken som hoppar upp i kökssoffan hela tiden och tigger.

Rajson sa...

Svart men g^tt!Förr drack jag alltid mörkt öl men maken älskar de ljusa,ja då har det blivit mest ljust!
Tack för tipset om Calexico!Har suttit och lyssnat en bra stund.Gillas.Lilla dottern har allt spelat en del av om men nu tog jag själv en ordentlig titt och lyssnade.
Fick lite känlan från mina tågluffningar på 80-talet!En resa lyssnade jag bara på "America"(Inte direkt samma musik men från södra USA var dom) hela resan.Det var det enda bandet vi hade fått med.
Ha det trevligt på konseren!

Klarabella sa...

Hollis? Jag la upp en till bild. Bara så att du vet liksom. :)

Ankan sa...

:DDDD

Anonym sa...

Är inte direkt någon guinnesälskare, men det ser gott ut ändå, kanske något jag måste lära mig...

Spectatia sa...

För öl gör jag ett undantag och säger att det är halvtomt. Låter som det är närmare till nästa glas då. Skål!

Photos by Storm sa...

Grattis till dagens förstaplacering, i fredagsfärgen alltså. Skulle nog behöva en Guinness eller två för att varva ner efter veckan. Ha en skön helg/Lis

Anonym sa...

Förmodligen ingen dryck jag skulle uppskatta så värst, men den är helt rätt i det här sammanhanget iallafall! ;-)

Jo sa...

Haha, bra tolkning såhär en fredag :D

Anonym sa...

Fotot är snyggt och Guiness ser så väldigt njutbart ut. Halvfullt eller halvtomt? Tror det beror på vad man har för förhållande till innehållet. Om man tycker Guiness är gott eller inte. ;)
Visst finns jag med bland de långa skuggorna på fotot hos mig.

Ha en bra lördag!

Anonym sa...

Fin bild!

Jag säger halvtomt ;)

Ha en fin helg

Bengavoice sa...

Glaset är halvtomt. Det håller nämligen på att tömmas. Halvfullt var det när Meghan hade ställt det att vila, innan det toppades.

Kommentarerna stärker min tes om vilket internationellt varumärke som oftast stavas fel. Bara en kommentator har hittills lyckats stava rätt till Guinness. Två när jag trycker på knappen.

Monkan sa...

Jag gillar ju inte öl (!) men jag gillar din bild för närbildsupplevelsen och den läckra färgen på drycken

Svar: Ja kaffet var ju svart också, det tänkte jag inte på :-)

Anonym sa...

Eftersom jag själv inte är någon öldrickare ser jag nog det som att glaset är halvfullt. Det ser dock gott ut men jag kan inte för mitt liv förlika mig med smaken. Innan jag var till Prag första gången prövade jag att träna upp mig, men hela konceptet kraschade på grund av starkt illamående.

Anonym sa...

Definitivt halvfullt! Rolig tolkning av temat=)
Öl är inget jag gillar men däremot var det andra som drack mycket av den varan igår kväll. Gårdagen blev mycket lyckad!

Wickans värld sa...

Glaset är halvfullt med gott öl!! Gillar egentligen inte öl, men mörkt, det är mums!!
En gång utomlands hittade vi en pub "Irish pub" - ja, tänkte jag, där har dom öl som jag kan dricka!! Fanns inte en enda mörk sort!!