Twingly statistik

söndag 19 oktober 2008

Fortfarande dåligt med blogg-orken


Ännu en ledig lördag har gått om intet.
Det har varit en tuff arbetsvecka och det känns som om den har bestått av följande:
1. Jobb, jobb och åter jobb.
2. Att sova större delen av den tid på dygnet då jag inte jobbar.
3. Att åka fram och tillbaka till jobbet.
4. Att äta, eller i alla fall att inta någon form av föda för att orka jobba.
Denna lediga lördag gav jag mig ut och handlade saker jag inte hunnit handla under den gångna veckan (till och med hushålls- och dasspapper var på upphällningen).
Sedan åt jag och läste en tidning, i lugn och ro medan jag lyssnade på lunchekot och den efterföljande Lördagsintervjun.
Den som intervjuades var en gammal bekant från Oskarshamn, Håkan Juholt som nu ska ta över som sossarnas partisekreterare efter Marita Ulvskog. Han klarade sig väl hyfsat även om han blev lite tjatig med sin liknelse om sossarna som "särbo" och "sambo" med de övriga oppositionspartierna.
Dock har han inte gjort sig av med sin oskarshamnska (vilket han ska ha heder av) och sade "bösskusser" i stället för "börskurser". Härligt!
Efter den långa frukosten kände jag mig så matt att jag inte orkade göra mer än det allra nödvändigaste här hemma (hade tänkt kommentera lite på bloggar och sådant, men det får vänta).
Den långa och hårda veckan krävde sin tribut.
Och nu börjar jag, som John Lennon i videon ovan, känna mig "so tired". Det är en jobbdag i morgon med, och den lär inte bli lättare än de fem som varit.
Vet ni för övrigt att The White Album (The Beatles heter skivan egentligen officiellt), där I´m So Tired är med, fyller fyrtio år den 22 november?
Fyrtio år!?
Fötti år, heter det på oskarshamnska.

Jah Hollis

PS. Jag läste att den där märkliga donnan som varit gift med en av bröderna Schulman fått kicken som eftersnackskommentartor till Idol, ett program som tydligen gått på en kanal som heter TV 400. Jag har aldrig sett vare sig ett helt Idolprogram eller än mindre något meningslöst eftersnack. Dock känns det lite skönt att det tycks finnas i alla fall någon form av tendens till självsanering i det träsk som kallas tv-underhållning. Botten har ännu inte gått ur totalt och det räcker tydligen inte med att enbart vara uppmärksamhetstörstande och osympatisk för att få medverka i tv-underhållning. Man måste kunna tänka i alla fall lite, lite också. DS.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det handlar inte om att man blir mogen när man är 20 år, det handlar om att man har ett liv där det inte längre är okej att blogga i. I min situation handlar det om mitt jobb. Dessutom är jag 21 år, färdigutbildad om 1 år, jobbar samtidigt som jag studerar. Mitt liv kanske inte ser ut som alla andras i min ålder, men att kalla mig urgammal är inte rätt då jag har ett underbart liv som jag själv trivs med.

Alla smutsiga detaljer sa...

Oj, det låter mer som om du beskriver min tillvaro. Till råga på allt är jag "gammal bekant" med Juholt...

Anonym sa...

Merci du passage et du commentaire sur la photo

Anonym sa...

All work and no play makes Jack a dull boy.
CK

Jah Hollis sa...

K: För mig låter det lite märkligt att man skulle sluta blogga för att man börjar jobba (eller studerar).
Jag har jobbat sedan långt innan du föddes och började blogga för två år sedan. Det går alldeles utmärkt att kombinera, även om jag inte alltid bloggar varje dag, det kan jag försäkra dig.
Vad jag menar med urgammal är, att det är alldeles för många unga som blir gamla i förtid, i sitt sinne. Bli inte det.

Jah Hollis sa...

ASD: Jag är inte personlig vän med Håkan J, men eftersom vi bodde i Oskarshamn samtidigt under en tid, korsades våra vägar då och då. Jag skulle tro att han fortfarande, om han anstränger sig lite, minns mig.

CK: Så sant, så sant. Here comes Johnnyyyyyyyyyy....!!!
www.justonetv.com/shining-here-comes-johnny

Mikael K sa...

Ja, ibland känns väl livet lite grann som ett insnöat hotell i bergen. Det är lite den säsongen. Å andra sidan, som du så fint beskriver, är det de små detaljerna som gör det.