Twingly statistik

måndag 20 oktober 2008

Fototriss 19 oktober: Temat är skyltar



Till detta tema saknas det verkligen inte uppslag från min sida. Jag brukar alltid fota skyltar av olika slag när jag får tillfälle; humoristiska skyltar, skyltar med lite udda budskap, allvarligt menade skyltar, skyltar med kryptiska budskap eller skyltar som verkar befinna sig på fel ställe eller är obegripliga.
Jag tror jag utan problem skulle kunna plocka fram skyltar till en tiodubbel fototriss, men jag måste ju begränsa mig. Så här är mina bidrag.
Fler, och säkerligen många lustigare, hittar ni om ni klickar här.
Undrar ni vem Robert Emmet, som än i dag hålls i minne i republiken Irland, var så klicka här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

27 kommentarer:

Veronica sa...

HiHi..........
Den sista var ju lite kul!!
=) ha de gött.

Baronessan sa...

Den sista var en charmig sak och dessutom en fin bild. Det är nog lättare att ta till sig budskapet från skyltar som är annorlunda.

Anonym sa...

Jag gillar din första lilla skylt eller snarare fotot bäst:-)
jag är motsats till dig då.. fotar knappast aldrig några skyltar.. ser mest den där naturen;-) Får bli ändring på det, för visst är det kul att se alla budskapen och förmaningarna på många skyltar:-)
Visst är det en stor skylt den där tavlan på Äpplemarknaden.. men jag tror jag haft den med förut på bloggen.. Är alltid i Kivik på Äpplemarknaden:-)

Anonym sa...

Den sista bilden blir min favorit hos dig.
Ha det gott. // Nettan

Anonym sa...

Ja, efter det här temat lär iallafall jag fotografera betydligt fler skyltar än tidigare - det är ju hur kul som helst!? :-)

Din tredje var en härlig hemmagjord skylt, som antagligen tack vare det uppmärksammas och efterlyds lite extra!

Anonym sa...

Snyggt, både allvar och humor! Den första blir jag fundersam över. Brukar man inte springa ut på bryggan för att sedan dyka i? Hur ser man då den där puttelilla skylten? Tvåan är som en irländsk variant på Palmeskylten på Sveavägen. Undrar om lugnet kommer att bestå på Irland? Trean är söt. Fast budskapet är lite svårläst. Hmm, svårt val. Men ettan blir min favorit :-)
Tack för titten hos mig ;-)

Anonym sa...

Fasen, nu såg jag att det inte var varningsskylt på ettan. Ja den är bra ändå... eller snarare just därför!

Anonym sa...

Visst är det kul att fota skyltar.. jag har också en uppsjö med skyltar i arkivet upptäckte jag:D
den mittersta är min favorit..fast den är sorglig.

Husbilen Credo sa...

Jo det var bra täckning på skyltarna här. Den sista hemma gjorda var snyggast.
Tack för kommentaren hos mig.
Ha en fin kväll!

Ninni sa...

Oj så många bra skyltar du hittat! Men det är klart om du har fotat skyltar sen tidigare så...förresten är det en typisk manlig sysselsättning?? Har nu besökt tre manliga deltagare i Fototriss och ni har alla haft en uppsjö av skyltar att visa:)
Svårt att välja någon favorit av dina bidrag, men det lutar åt "folk&fä". Den är så personlig!

Anonym sa...

Det syns att du fotat många skyltar av dina fina bidrag. Mittskylten påminner mej om bänkar i Englad där man hade minneskyltar av avlidna släktingar. Stog något personligt och fint. Sista rolig och hemmagjord!
Ha en bra vecka

Bengavoice sa...

Jag har samma problem som du. Skyltburken rinner över.
Skylten på din badbrygga. betyder den "dykning påbjudes"? Eller? Och "Kör sakta" är en överflödig uppmaning. Man måste stanna och närmare studera ett sånt konstverk.

Anonym sa...

Underbara bilder på skyltar alla tre! Den sista tycker jag är roligast och väljer den som favorit. Men samtidigt undrar jag över vilken bilist som ser vad där står på den.
Ha en bra kväll! Kramis

Anonym sa...

Vilka fina bilder i din fototriss! Ha en fortsatt treig kväll!

Klarabella sa...

Som jag alltid säger till pappa: Scott Kelby sa att det är bra att fotografera skyltar.
Hihi. Scott Kelby är en fotograf som skrivit två böcker jag har så jag säger alltid att Scott Kelby har sagt något till mig när jag läst det för böckerna är väldigt bra och man förstår allt. Nästan i alla fall.

Anonym sa...

Oj, vilken skyltblandning! Gillar den sista bäst...man bara måste sakta ner farten för att läsa :)

Anonym sa...

Hej på dig o tack för titten in till mig! Blev lite nyfiken pga en kommentar...alltså, det är tillåtet att dyka, eller? Så fel man kan ha först!
Mittenskylten blir ändå favoriten!

Synnøve. sa...

Hejsan.
Efter att ha läst om Robert Emmet så blir den skylten favorit hos mig. Annars har du en bra triss idag.
Ha det gott.
Kramen Synne.

Anonym sa...

En bra blandning av olika skyltar, sista blir favoriten

Kerstin sa...

Hej och tack för kommentaren hos mig. Dina skyltar var inte dumma. Gillar nog den i mitten bäst. Allvarlig med en mening.
Det är intressant det här med skyltar. En del är hysteriskt roliga medan andra skapar myror i huvudet. Tack och lov för kameran som kan föreviga budskapet. :)
Ha en fin dag.

Lindaen sa...

Bra skilt!!!

Ingrid sa...

Jag hade också väldigt många skyltar och hittade flera som jag skulle velat visa, men det går väl flera tåg.

Din första skylt är lite mysko tycker jag, det är väl ingen förbuds- eller varningsskylt. Menar man att det är ett lämpligt ställe att dyka på?

/Ingrid

Emma sa...

Man kanske borde börja se sig om lite mer efter skyltar eftersom det tydligen finns så många som inte bara är tråkiga, som den tredje bilden till exempel :) Annars gillar jag stuket på den första bilden.

Anonym sa...

Gillade din sista bild ;)

Tack för raderna hos mig

Jah Hollis sa...

Tack för alla kommentarer.
Tydligen vållade bilden med den lilla dykaren på en del huvudbry. Men det är en varningsskylt; det finns ett svagt rött streck diagonalt över dykarfiguren. Men tydligen har väder och vind, och kanske vattnet, blekt skylten och det röda strecket tycks ha drabbat hårdast.
Men här ska man alltså i-n-t-e dyka.
Fast det är kanske så dags att inse när man är på väg att kasta sig i och upptäcker skylten.

Jah Hollis sa...

Drabbats, ska det stå.

Norrsken och stjärnfall sa...

Jag fastnade för den sista bilden. Den skylten var ju charmig.