Twingly statistik

lördag 19 juni 2010

Avadå bröllopsyra...?

Det sägs att det är bröllopsyra i Sverige nu för att en av överklassens största bidragstagare ska gifta sig med "en man av folket".
Personligen bryr jag mig inte om vilket.
Kungahuset och deras göranden och låtanden intresserar mig inte speciellt (utom när kungen då och då dabbar sig), men det verkar ju som om det finns många som gillar
skådespelet.
Dock kan jag ju tycka att kvällspressen har vältrat sig lite väl mycket i kungahusets glädje och sorg de senaste veckorna. Där verkar det finnas hur många som helst som ställer upp på vilka förnedrande journalistiska uppdrag som helst för att försöka locka läsare.
Vi får väl hoppas att kvällspressens snaskande kan ha bidragit till att monarkin verkar börja kännas otidsenlig för allt fler.
På Mormors kafé (som är en utmärkt inrättning) vid Värnhem i Malmö verkade dock bröllopsyran. som skulle råda i dag, ha gått rätt obemärkt förbi.
Avadå gifta saj, som urinvånarna uttrycker det.

Jah "Prince" Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Vi åkte till plantskolan på eftermiddagen och trodde vi skulle bli ensamma där - tji fick vi. Fler än vi är ointresserade av grejen. Hörde ryktesvägen, den som går via sms, att kvällen igår blev lyckad. När kommer recensionen av konserten?

Craxyknas sa...

Tack för din kommentar på min blogg om fototriss matfoton! Här är mitt svar :)

Tack, det var hela tanken att det skulle vara annorlunda :)

Jah Hollis sa...

Eva: Ja, låt oss hoppas att inte alla har dragits med i den så kallade yran.
Och jodå, Rod Stewart-aftonen var väldigt kul på många sätt. Jag ska försöka samla ihop mig i dag och skriva några rader.