Twingly statistik

fredag 25 juni 2010

Fredagsfärger 25 juni: Röd, vit, blå och grön

Midsommarafton och här sitter jag och lägger in Fredagsfärger på bloggen när alla(?) andra är ute och firar den svenska helgen framför alla andra.
Jag skulle kunna skylla på att midsommarafton är amatörernas afton, men faktum är, att jag inte har blivit bjuden på någon midsommarfest i år. Jag har å andra sidan inte legat i för att nästla mig in någonstans heller.
Veckans färger är i alla fall röd, vit, blå och grön och varianter på alla dem hittar ni på den här bilden om ni kollar noga. Och ha en trevlig midsommar!
Fler bilder på detta färgtema hittar ni på Fredagsfärger.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

10 kommentarer:

BP sa...

Ha, ha, ha! Då är du inte ensam. Midsommar är för 18-25-åringar inte för mogna svenskar som inte ens gillar sprit (mitt fall;-)) Å att bli full på öl är ju inte det lättaste;-)

Kul bild som du har lagt upp.

PS. Tack å lov att det finns bloggar som tillfredställer ens sociala liv, eller hur;-) DS

B i r g i t t a sa...

Det är väl skönt att bara ta det lugnt och göra som man själv vill och inte sånt som "ska" göras midsommartid :)
Vi gör bara det vi tycker är roligt - vilket känns lyxigt. Idag en tor till Barsebäckshamn.
Midsommarfärgerna har du ju på plats :)
Ha en skön dag!

http://foto.rudenius.se/post/2010/06/25/Fredagsfarger-Blavitrodgron.aspx

ormbunke sa...

Kul med en bild som inte tänker midsommar.
En liten sillbit blir det väl iaf. Ha de gott. Anita

mimmi sa...

Hej :) hoppas ändå att du får en trevlig midsommar :) nu är vårt stök undanskuffat och nu är man själv igen så ikväll blir det en tur till Segerstad och leta efter älgar och annat gott att fota :)
Min dricka består av kaffe och kanske lite fanta :)
Och det är så jag vill ha det .. lugnt och skönt :)

Ingalill sa...

Tuff bild :)

Anonym sa...

Alla färger med! Undrade vad det var på fönstren, det var ju en fönsterputsare!

cat sa...

Det var ett något oväntat motiv på färgerna, men det gjorde bara bilden ännu mer intressant :)

Själv firade jag en mycket enkel midsommar med några vänner och bekanta.

Erik "Semlan" sa...

Först letade jag färgerna och sedan såg jag fönsterputsaren som hänger där i sin vajer. Anar att det inte tvättas fönster när det blåser.
Varför måste det festas och drickas och ofta bort från tätorterna ...? Valde själv att stanna i stan. Må gott och ha det skönt! :-)

Susanne sa...

Inte måste man fira midsommar inte. Det har jag klarat mig utan massor av gånger. Tycker faktiskt att firandet urartar alltför mycket i en del sällskap och det klarar jag mig utan. Att syssla med fotoutmaningar tycker jag är en fullgod ersättning. Och vill man, så finns det ju firande på mängder av platser dit man kan ta sig för att fotografera och ha ännu fler foton att publicera av midsommarfirandet. :)

Mona sa...

Tur att man inte är fönsterputsare. Fy för att hänga där i en lina. Men det är väl ett yrke på G, eftersom det är så modernt med många och stora fönster på alla hus nuförtiden. Kul bild på temat.