Twingly statistik

torsdag 10 juni 2010

Tema fredag den 11 juni 2010: Glädje

Det är fortfarande torsdag, men på Sinneskattens blogg har det redan kommit upp ett fredagstema för den här veckan i juni och det är: Glädje.
Jag jobbar hela dagen och kvällen den här fredagen och det lär inte bli läge för några nya glädjebilder (om det inte skulle vara väldigt glatt på jobbet, vilket det i och för sig kan vara ibland).
För att vara på den säkra sidan har jag plockat fram en arkivbild, men den är mindre än en vecka gammal.
Det är tre av mina goda vänner i quizlaget precis efter att vi ätit upp ett antal av våra quizvinster, omsatta då i fondue med tillbehör på Elysée i Malmö.
Eftersom jag inte ville förstöra stämningen använde jag inte blixt, men trots oskärpa och dunkel går det väl inte att ta miste på glädjen.
Att de här tre dessutom ger mig mycket glädje i mitt liv gör ju inte saken sämre.

Fler glädjebilder hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

12 kommentarer:

Pumita sa...

Min första tanke, innan jag hade läst texten, var just quiz... kanske för att jag såg ett glatt gäng på krogen. En rolig hobby det där.

Jah Hollis sa...

Fast detta är inte en quizafton. Här handlade det "bara" om att äta upp vinsterna.

Anonym sa...

Nädå, visst ser man glädjen :)
Ha en fin helg.
/Helena

sinneskatten sa...

Kul med quiz i glad vänners lag.
Det är sånt man saknar när man som jag bytt en större stad till en liten by.

Johanna S sa...

Ser härligt ut - varmt, glatt och mysigt!
Ha en härlig helg!

Josefine Bergqvist sa...

Det syns att ni har kul! Ett glatt gäng helt enkelt!
Ha en skön helg!

Marie sa...

Härligt med underbara vänner som sprider glädje :-) Fin helg på dig Hollis.

B i r g i t t a sa...

Nej då! Det går inte att missta sig på glädjen här :)

http://foto.rudenius.se/post/2010/06/11/Tema-Fredag-Gladje.aspx

Monica o Jacob sa...

Oskarp och dunkel ett härligt glatt gäng kan ju aldrig vara fel.
Ha en trevlig helg;-)

Anni sa...

Tror att glädjen sett helt annorlunda ut i en blixts avslöjande ljus - om ni inte druckit så mycket hade ni säkert varit skarpa också ;-)

Misswhatsit sa...

Härligt att få dela glädjen med goda vänner. Att njuta av god mat och dryck är ett ypperligt sätt att använda vinsten.:)

Della sa...

Det ser mycket glatt och trevligt ut.