Twingly statistik

måndag 21 juni 2010

En halvtimme kvar till sommarsolståndet

Just som jag skriver detta, är det en halvtimme kvar till sommarsolståndet 2010 infaller.
Denna måndag är årets ljusaste dag och redan i morgon blir det, om än i det närmaste omärkligt, mörkare dygn igen.
Det kan kännas lite beklämmande att sommaren skulle ha, på ett vis, nått sin topp redan. Det är ju dock drygt två månader kvar av vad som ska vara den varmaste årstiden, och även om ljuset sakta försvinner så ska det väl i alla fall bli soligare och varmare.
Om några dagar firar vi midsommarafton och jag tror att fint väder står på de flestas önskelista denna högtid.
Om man frågar John Pohlman, en gammal pålitlig (?) väderspåman, så svarar han att det nu är i det närmaste omöjligt att säga hur vädret kommer att bli på fredag.
Så det blir till att hoppas och leva i ovisshet några dagar till, vad än kvällstidningarna lovar.
Själv ska jag jobba två dagar, och sedan har jag ledigt över midsommarhelgen.
Och skvalar midsommaraftonen bort kan man ju alltid kolla de sista gruppspelsmatcherna i fotbolls-VM.
Schweiz mot Honduras kan bli en rysare.
I Sydafrika har de för övrigt vinter nu.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Halloj världen! /Inger sa...

Fin sommarnsttsbild! :)

Jah Hollis sa...

Den var kandidat till att komma med i trissen. :-)

Anonym sa...

Dit billede er rigtig flot, men virker lidt dystert på mig - må den stemning ikke påvirke det danske landshold i aften ;-)

Eva Nygren sa...

Fin bild, Jah! Ha en fin midsommar!

Jah Hollis sa...

EN: Tack, det är utsikten från mitt köksfönster en sommarkväll (kanske kan tolkas som lite dyster som i kommentaren ovan din). Ha en fin midsommar du med!