Twingly statistik

söndag 13 juni 2010

Fototriss den 13 juni: Dörrar - portar



Tiden far iväg och om mindre än ett par veckor är det midsommar.
Lördag har dessutom hunnit gå över i söndag och det är dags för en ny Fototriss där temat är Dörrar och/eller portar.
Jag råkade också få se att temat avslöjades lite i förväg, någon som jag egentligen inte har någon åsikt om huruvida det är bra eller dåligt.
Jag hoppas ju bara att resultatet ska bli att man får se en massa roliga, bra och inspirerande bilder.
Och att vi ska slippa "ofoget" med diverse "bonusbilder". :-P
En triss är en triss och däri ligger ju en stor del av utmaningen.
Jag plockar några, garanterat inte använda, bilder ur arkivet (den senaste inte särskilt gammal) för i morgon (ja söndag alltså) blir det bara jobba, jobba, jo-oo-baaaa, som MFF-klacken brukar sjunga.
Det är en solid port från Stockholm, en radda dörrar från Ribban i Malmö och en dekorerad dörr från Ystad.
Ha en fin fortsättning på sommaren, och jag menar allvar. :-)
Fler bilder på veckans trisstema hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

57 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Först vill jag säga att jag uppskattar att du meddelat mig när min sida har krånglat :)

Sedan vill jag säga att ... dina portar verkligen är olika. Den första är charmig och den tredje är himla intressant. Är den i koppar?

http://foto.rudenius.se/category/PC-Fototriss.aspx

Marie Leya sa...

Börjar med att säga att det var det vackraste dörrpar jag sett på väldigt länge...

Men MIF-klacken? Vad är det??? Här sjunger vi HååååVeeee eller Heja Södra, heja södra - jobba, jobba jooo-baaa...

;-D

Marie Leya sa...

Nu har jag dessutom trissat. Trots att jag sjunger HååååååVeeee, hååååveee... Eller den gröna sången för fotbollen i mitt hjärta... ;-)

Anonym sa...

Jag tycker om din tolkning, och variationen! Dörrar är som människor, alla har sin egen historia!

Ingalill sa...

Den första dörren är helt underbar, en sådan skulle man haft :)

Tant Otto sa...

Snygg triss, dörren på första bilden blir min favorit...annorlunda och vacker!
Hm det är svårt att bara välja tre bilde men är det en triss så är det.Men ska erkänna att jag lagt till en bonusbild en gång då jag inte kunde välja...*ler*

Kjell E sa...

Brett spektrum du presenterar.
Svårt att välja mellan ettan och tvåan, men det landar nog på Ystadsdörren.
Även om jag inte sjunger, så är det Leksand med hjärtat.

Nukke sa...

1. är mycket hemtrevlig, 2. dörrar är nog snygga och 3. dörren är mest intressant och massiv och vacker också !!!! :)
Önskar dig trevlig söndag !

Monica o Jacob sa...

Dörrparet från Stockholm har jag missat fast jag bott där i nästan hela mitt liv;-)Det får bli favorit för snyggt var det,att temat var avslöjat i förväg hade jag inte en aning om.

Lena/isklockan sa...

Härliga dörrar, helt olika varann. Den första ser ut som den kanske kan komma från nåt sydeuropeiskt land.Den sista är ju verkligen unik, va´stor och vilket jobb att få upp den :) Lena/isis

Lena Rollmar Kårén sa...

Jag älskar dörr nr 1. Den är så vacker och jag funderar även vad som finns på andra sidan och vilken som har fått förmånen att få bo där.

Ingrid sa...

Härliga dörrar i din triss!

Jag vet inte vilken bild jag ska välja, den första kanske eller den tredje, bra variation har du i alla fall.

Ha en fin söndag!

Monica o Jacob sa...

Ja då var det inte undra på att man inte sett den ;-)läste fel

Pumita sa...

Gillar också variationen i dina bilder! Den stockholmska faller mig bäst i smaken, inte för att den kommer ifrån Sthlm utan för att den ser så spännande ut.

Och en sak till: Ja, en triss är en triss! Det kan väl inte vara så svårt... det är värre när man ska välja bara ett foto. ;)

Misswhatsit sa...

Väldigt vackra portar. Speciellt nummer ett som blir dagens favorit.

Tack för kommentaren hos mig. Jag är böjd att hålla med.:)

cat sa...

Foto nr 1 blir klar favorit för mig. Sådana vackra gamla dörrar görs inte nu för tiden.

Resa med Herbert sa...

Hej!

En fin samling dörrar du visar upp, den översta är vackrast.

Jag önskar oxå dej en fin fortsättning på sommaren.

Må gott, önskar Irene

Erik "Semlan" sa...

Undrar om inte det där stora solida dörrparet i Stockholm finns på Östgötagatan nära Mosebacke. Tror jag passerat där på väg upp på Söders höjder och en konsert på Mosebacketerassen... Ser snygg ut. Det gör den vackra dörren från Ystad också. Härligt hantverksarbete. Väljer den dörren, så snygg och vilket arbete som ligger bakom. :-)

Ma.links sa...

Jättefina bilder.

ormbunke sa...

Det var inte lätt att välja nån favorit. Den första var ju urtjusig och den andra var kul. Fin variation. Ha de gott. Anita

Nilla sa...

Så helt olika portar du har i din triss. Den första är ju såå vacker. Tänk om man kunde få ha den som sin egen port, och gå ut och in varje dag.

BP sa...

Vilken rolig blandning av dörrar. Ettan är ju otroligt vacker, tvåan "stilren" och trean "konstig";-)
Håller förresten med dig om dina åsikter anf. Fototriss.

PS. Jobba nu inte ihjäl dig, du vill väl uppleva midsommar;-) DS

Hans af Ekenstam sa...

Fin triss den första får bli favoriten ;-)

Gammelsmurfen sa...

Trean tycker jag "bäst" om i en fin triss.
Ska försöka bättra mig vad gäller "Bonusbilder" ;-)

Rimkogeren sa...

Tak for din kommentar :-)
Bravo - tre flotte skud!

Pialotta sa...

Din första port/dörr är så himla vacker och unik:)
Alla dina dörrar tilltalar på olika vis.. "Bonusbilder" ... hmmmmmmm ;)

Hjortron sa...

Tänk att du kunde göra en så bra bild av ett sån tråkig byggnad som tvåan! Det beror på LJUSET förstår jag förutom kreativiteten hos bildskaparen. Bild 1 vinner för den ser så trevlig ut, bild 3 ser jobbig ut.

Beppan sa...

Härlig variation på portar! Fin triss!!

Cecilia Artista sa...

Den sista porten kände jag genast igen! Den är väl från Östgötagatan i Stockholm. Underbar stor bearbetad koppardörr. Jag tror att Statens Kulturråd eller liknande håller till där.

Helena sa...

Tre kanonbilder har du lyckats med denna gång, sista porten är riktigt maffig och blev nyfiken på att se den "live". Snyggt!

Anonym sa...

En fin och varierad triss. Den i Ystad verkar ju enorm.

Anna tassar in.. sa...

Ribban här..så pass käck bild..den blir min favorit..

Malo sa...

Roligt att du fått med dörrar från både Stockholm, Malmö och Ystad! Fina dörrfoton var dom alla 3 :)

Gbgmamman sa...

Älskar nummer tre! Snygga fotografier alla tre. =) Ha en bra söndagskväll.

imsy sa...

Porten på första bilden är för underbar! Jag har (för första gången?) lagt in en bonusbild hos mig. Håller med om att det är ett oskick, men... Ja, ja, så är det nu i allafall.

Tove sa...

Fina bilder och en varierad triss! Min favorit blir nog 1:an. =)

Mia sa...

Fina dörrar du funnit!!

LEna Norgren sa...

Här har du blandat och gett med olika dörrar, den sista blir min favorit och det känns som om jag sett den någongång, men vet inte vart.....

Cumulunimbus sa...

Härliga dörrar! Och Stockholmsporten gick verkligen inte av för hackor! Känns som att man borde ha stött på den live någongång, var exakt är den belägen?

Monkan sa...

Ah, du har också hittat en sån där jätteport, har du nån aning om vad som finns bakom?

E-B sa...

fina dörrar! den första vacker o den andra rolig!

Jack sa...

Vilken variation! Den översta är min favorit!

Anni sa...

Stockholmsdörrarna är magnifika - enorma - så häftiga!
Kontrasten till de vackra Ystadsdörrarna är verkligen läcker! Snyggt jobbat - igen!

Unknown sa...

Oj, trean var häftig. Den blir min favorit - men i hård konkurrens från den vackra ettan.

Trevlig sommar.

Ma.links sa...

Sv: Ja, de påminde verkligen om varandra! :)

Anonym sa...

Ystad...är det inte Aladdins grotta där innanför?
Den dörren gillar jag;-)

Barbro S sa...

De första paret dörrar är jättevackra, den tredje är spännande och de i mitten är bara så vanliga:). Jag tycker din blogg blivit mycket bättre.

Anonym sa...

Wow vilken härlig kopparport, säkert lika tung som den ser ut.
Första dörrparet uppskattas extra, fin kontrast och inbjudande färger. Triss mitt i prick :)

Mimmione sa...

väldigt olika dörrar pampig trist och underbar

T & M Junell sa...

Fin triss.

Yvonne sa...

Den översta porten ser väldigt inbjudande ut!

Ma sa...

Tjusiga bilder. Bild ett får bli min favorit. Ha en bra vecka. /Ma

Axart sa...

Tack för ditt mail och vilken solid port, den tredje.
Det är bloggsida som strular ibland, irriterande.
Men oftast funkar det.
Tack för besöket och försöken. Kom hjärna igen.

AX

Anonym sa...

Fin triss, varierad med vilsamhet i början och storslagenhet i slutet.

Tack för besöket och kommentaren hos mig!

Monica sa...

Bra...Gillar din sista bild speciellt.

Soffie sa...

Som så många andra uppskattar jag variationen. Fina beskärningar. Och sen är vi ju från Malmö och verkar ha hjärtat där mé.

Nina sa...

Tre olika men snygga portar! Gillar första bäst!