Twingly statistik

torsdag 17 juni 2010

Inte helt fel om jag hade varit ledig i dag


Torsdag förmiddag och solen gassar över Malmö från en klarblå himmel.
Om en liten stund ska jag ut och sätta mig i en bil som stått i detta solsken under hela förmiddagen och i den är det nog 40 grader varmt just nu.
Sedan ska jag köra bland en massa trafikdårar, tio mil, upp till Kristianstad och jobba till klockan ett i natt.
Då ska jag köra samma sträcka tillbaka, som vanligt med risken att möta på nattvakna djur, hem till lägenheten där jag sitter just nu.
Jag har med åren blivit en plikttrogen man och skulle inte få för mig att sätta en massa människor på pottkanten genom att, utan ett mycket giltigt skäl, ringa jobbet och säga att jag inte kommer.
Men om någon sade att jag kan få välja på att stanna hemma i dag eller att åka till jobbet, vad tror ni då jag skulle välja? Jag är plikttrogen, men jag är inte dum.
När denna dag är avklarad väntar tre dagars ledighet och i morgon är det fyra veckor till min semester börjar.
Prisa Jah!

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: