Twingly statistik

fredag 4 juni 2010

Tema fredag den 4 juni 2010: Vy

En ny fredag är här och det har landat ett riktigt sommarväder över Malmö, lagom till att man ska börja släppa loss studenterna om jag fattat saken rätt.
Det var i alla fall ett väldig visslande och skrålande utanför den stora gymnasieskolan (före detta Värnhemsgymnasiet) vid Kungsgatan i dag när jag cyklade förbi där för att åka och handla lite.
Det ska visst hålla sig under helgen också, för att återgå till mer normalt (?) ostadigt juniväder igen nästa vecka.
Veckans fredagstema hos Sinneskatten är kort och gott: Vy. Någon bra vy att fota hittade jag inte när jag var ute tidigare i dag så det får bli en gammal favoritvy.
Bilden är tagen i Guinnessbryggeriet i Dublin, i baren som ligger högst belägen på området och där man har en underbar vy över staden medan man njuter sin nyupptappade Guinness (eller något annat om man av någon anledning skulle vilja ha det).
Fler vyer kan ni beskåda här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

14 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Där skulle man inte ha något emot att klämma en öl och titta på utsikten.Snön var borta sist vi var där i alla fall;-)

Annelie sa...

Det var ingen dååååålig vy heller, ser jättemysigt ut. Vilken utsikt, och vilken härlig miljö!
Skål!

Photos by Storm sa...

Helt okej utsikt när man njuter sin Guinness.Förstår att det är ett härligt resminne. Så skönt att ni också fått lite värme. Det verkar vara Skåne och sydöstra Småland som fått vänta längst den här våren. Grattis till quizvinsten/Lis

Ja, visst var det Öland hos mig, strandängarna vid Ottenby

Pumita sa...

En Guinness med den utsikten vore inte fel! Eller två. ;)

B i r g i t t a sa...

En sådan vy passar ju utmärkt till en öl eller ett glas vin :)

Cecilia Artista sa...

Jag föredrar nog ett glas gott vin men jag förstår att det smakade gott med ett glas eller kanske bättre efter flera glas gott öl. Utsikten kanske blev ändå bättre efter några öl - vad vet jag!

Yvonne L sa...

Men har de en ny bar eller missade jag den där när jag besökte Guinness för drygt 10 år sen? Den baren jag hamnade i låg i en källare. Tror jag. Det var i alla fall ingen fin vy som den där!

AKO sa...

Jag hör nog till dem som skulle skippa ölen, men vyn verkar desto mer lovande. :)

Anette sa...

Aha, Dublin! Jag gissade på Paris först. Irland ska besökas någon gång i livet. Har några till ställen på lut som "måste" besökas....../Anette

Misswhatsit sa...

En tripp till Dublin vore inte fel. Den vyn går inte av för hackor. En Guinness att avnjuta är nästan ett måste där.:)

Della sa...

Den missade jag när jag var i Dublin.

Len@ sa...

Vilken vy... skulle jag oxå vilja sitta och ta en öl.... ;)

hundenstina sa...

Ser mysigt ut ...
Härligt resminne att plocka fram och njuta av!!!

Anni sa...

Tack! Nu har jag ett nytt "måste"resmål! Ser ljuvligt ut (och hur det smakar vet jag ju!)