Twingly statistik

lördag 12 juni 2010

Veckans fönster 88, 11–12 juni: Berest


Veckans fönstertema på Susannes fotoblogg är Berest.
Jag antar att de flesta kommer att visa något fönster som sitter på något fordon, för det är väl den mest raka tolkningen av temat.
Jag kan också börja med att visa vindrutan på min bil (nedersta bilden), den är ju rätt berest, inte minst på vägarna mellan Malmö och Ystad och mellan Malmö och Kristianstad.
Så här såg den ut fredag middag när jag satt mig i bilen för att åka till jobbet; regnet bara forsade ner mot den.
För att försöka mig på en utvidgad tolkning lägger jag till översta bilden som är tagen där resan slutade för tillfället denna fredag, i Kristianstad där det (som synes) också regnade.
Fler beresta fönster hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

9 kommentarer:

Della sa...

Kul att du gick vidare och la till en extratvist på temat. Lätt att bara visa något som rör sig med fönster på. Jag gjorde det så lätt för mig som du såg. :)

larans sa...

Bra tolkning och lite annorlunda jämfört med oss som valde den lätta vägen :-). Mannen blir väl iaf berest om han gör slag i saken och går in och beställer en resa!

Pumita sa...

Aah, en resebyrå - självklart! Det är många som rusar iväg och bokar en resa nu i dagarna när vädret är som det är... regnigt och trist.

Jag valde iaf inte den lättaste vägen. ;)

Rajson sa...

Använder man denna butiks tjänster ofta då lär man verkligen bli berest!
Bra tolkning.

Erik "Semlan" sa...

Vitsigt tolkat. Ja usch vilket väder ni verkar ha i Skåne. Kan inte vara så kul. Fast det är just nu ungefär samma här uppe i huvudstaden. ;-)
Snart tittar nog den lilla solen fram igen, som Lars Demian sjunger... :-)

Susanne sa...

Ja, nog är en resebyrås fönster berest alltid. Det får ju se mängder av bilder från världen. :)

Hedwig sa...

Inte illa det, en resebyrå och en regnvåt bilruta. Det har varit mycket av den varan där nere i Skåne på sista tiden.

Karin sa...

Trevliga tolkningar på temat!! Nog har vi haft mycket av regn de här dagarna!

Anonym sa...

Kul tolkningar!