Twingly statistik

onsdag 13 december 2006

Lucia väcker tveksamma minnen

Jobbet avklarat, i alla fall med lite glans.
Natten mot luciadagen har börjat och av rapporterna på polisens kommunikationsradio att döma lever de gamla traditionerna. Jag minns själv rätt hemska saker från länge sedan, från min gymnasietid då vi lussade för några lärare.
En av dem filmade vårt besök med den tidens primitiva filmutrustning. Själv såg jag aldrig filmen, för jag var av någon anledning inte i skolan den dagen han visade den under allmänt jubel. Nu skulle jag kunna tänka mig en visning, helst enskild.
Skulle det vara pinsamt att se sig själv? Nja, det måste väl vara preskriberat nu.
Jag minns att två amerikanska flickor, tvillingsystrar, som var utbytesstudenter på vår skola var med och bevittnade denna barbariska rit. Vad skulle de inte kunna berätta när de kom hem till USA igen?!
Jag har fått låna Michael Walkers bok Laurel Canyon av kollegan OT. Verkar mycket intressant, jag som sett Graham Nash i min födelsestads Folkets park och som sett Byrds och Zappa & Mothers of Invention (med Flo & Eddie) och Joni Mitchell i England och säkert fler av de som nämns i boken.
Ja Neil Young har jag ju sett åtskilliga gånger.
Måste läsa ett par kapitel innan jag somnar i natt.

Jah Hollis

Inga kommentarer: