Twingly statistik

fredag 8 december 2006

Heja Vetenskapsradion och Ekot

I mitt bloggande i natt ställde jag frågan om hur det kunde komma sig att en jätteraket som den som ska föra ut Discovery i rymden kunde stoppas av dåligt väder. I nattens lite upphetsade rapportering fick jag aldrig det riktigt klart för mig.
Men det var som om Vetenskapsradion i P1 hade läst mitt inlägg, fast även där måste man ju ha ställt sig frågan. Medan jag åt frukost (jag vet att det är sent att äta frukost efter ett, men jag satt som sagt uppe länge i natt) fick jag en alldeles utmärkt förklaring i Vetenskapsradions veckomagasin.
Sedan efterlyste jag en annan sak i nattbloggandet: att någon skulle ta upp nyheten om virusdöden bland Afrikas gorillor. Sydsvenskan tog förvisso in TT:s telegram som jag läst på natten, men i Ekot gjorde man ett eget inslag. Bra jobbat.

Jah Hollis

Inga kommentarer: