Twingly statistik

söndag 17 december 2006

En vecka kvar till julafton - och så quizfinal

Söndag förmiddag och en vecka kvar till julafton. En dag kvar att jobba innan jag kan njuta (?) av åtta dagars ledighet. Det känns skönt och trots att det blev mer barhäng i gårkväll än vad som var meningen är jag full av arbetslust, bara väntar på att få hoppa på tåget och ge mig iväg.
I morgon kan jag åka hem och ta itu med bestyren inför den kommande julhelgen.
Lite smolk i bägaren är det dock: jag får inte vara med vid quizfinalen i kväll då Caltex & The Oxymorons kan ta sin femte finalvinst. Jag är oersättlig på jobbet.
Förvisso är laget (vilka som nu kommer att vara med i det, jag vet inte riktigt säkert), precis som förra året, knappast favorittippat. Det finns andra lag som har pretentioner att bli mästare. Men förra året slog vi ur underläge och vi är fortfarande det enda laget som vunnit fyra finaler (av totalt sex). Vi får väl hoppas och tro att det blir en femte i dag. Go for it!

Jah Hollis

Inga kommentarer: