Twingly statistik

lördag 30 december 2006

Öppna ögonen och se stjärnorna

Det finns ”stjärnor” och det finns stjärnor. Inom varje konstart finns det jättetalanger som aldrig får det stora genombrottet, medan en infantil populärkulturjournalistik ger hur mycket plats som helst åt talanglösa nollor.
Jag vill gärna berätta om en gammal, tja gammal och gammal, vän som jag tycker skulle platsa på stjärnhimlen, men som aldrig (eller inte än i alla fall) fått det där genombrottet jag var övertygad om att hon skulle få.
Fast nu upptäckte jag att hon varit med i senaste Julkalendern, LasseMajas Detektivbyrå (som typiskt nog gått mig helt förbi), så kanske en och annan har fastnat för henne. Annars kanske ni sett henne i Klassfesten, eller på teatern eller i tv.
Hon fick mig att gå på teater medan hon jobbade i Malmö och jag kan bre på hur tjockt som helst: har ni missat Veronica Dahlström, ja då har ni något att ta igen.
Hon fixar det mesta, från dramatik till komik och allt däremellan.
Helst av allt skulle jag vilja se henne få chansen att blomma ut i en riktigt bra komedi. Vem vågar ge henne den chansen?
Får jag bli din pressagent när det händer, Veronica?

Jah Hollis

Inga kommentarer: