Twingly statistik

fredag 29 december 2006

Kvinnlig tronföljd efter James Brown

Det har redan antytts i kommentarer till min blogg. Dags att säga det rent ut: Det finns redan en arvinge till soultronen efter sorgligt bortgångne James Brown. Och det är en hon.
Kvinnan i fråga heter miss Sharon Jones, från Augusta, Georgia, där även JB har sina rötter. Jag har haft glädjen att se och höra henne, tillsammans med bandet The Dap-Kings (döpta efter deras och Sharon Jones skivbolag, Daptone Records), på Loppen i Christiania i Köpenhamn. Det var ren magi och helt i James Browns anda.
Jag tackar så här, långt i efterskott, Rasmus och Johan (dj:s i Believe!) för tipset och sällskapet på konserten.
Ni som gillar soul som har stadiga rötter, soul som samtidigt hör helt hemma i nutiden, kolla in detta. Believe me!

Jah Hollis

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag åker tjyvskjuts på bloggen och önskar det gamla vanliga, grått nytt hår! veronica dahlström

Anonym sa...

Jag litar på Jah Hollis. Därför laddade jag ner Daptone 7 Inch Singles Collection, Vol 1. Sharon Jones, Charlie Bradley, Lee Fields, Sugarman 3, Company mfl Det svänger såååå sköönt...
/Hermansson

Anonym sa...

Det är säkert många poliser som läser bloggen... Därför vill jag påpeka att jag betalade för nerladdningen. eMusic.com är bra. /Hermansson

Jah Hollis sa...

Tack Veronica, jag önskar dig detsamma! Vore kul att se dig i verkligheten snart igen.

Jah Hollis sa...

Hermansson: Kul att kunna tipsa om bra musik. Och det finns faktiskt lagliga vägar till extas.

Anonym sa...

Jah Man! Kul att funken står högt i kurs här hos dig. Här kommer lite fler tips! Vill man ha mer extas kan man gärna vända blickarna mot vårt grannland i öster där man inte bara har stönvodka utan också fantastiska Nicole Willis (http://www.myspace.com/nicolewillisandthesoulinvestigators). I Brighton hittar man Will "Quantic" Holland som just släppt ny platta med Spanky Wilson (http://www.quantic.org/), och down under bor the Bamboos (http://www.thebamboos.com/).
Gott Nytt År!

Jah Hollis sa...

Jag tackar och tar emot. Ska genast kolla upp dessa lovande tips, Gott nytt år!

Anonym sa...

Jag framför på rikspolischefens uppdrag en lättnadens suck över att Hermansson inte tillskansat sig Daptones singelsamling på ett sätt som bryter mot gällande lagstiftning på området.

Polisinspektör Gunvald Larsson
Nätmusikspaningsenheten, soul- och funkavdelningen