Ja, då har det blivit 1 april och då är det ju fritt fram för media att fabulera för fullt för att skoja med läsare, lyssnare och tittare (ja, SVT har faktiskt varit föregångare på området).
En liten uppsamling av årets försök att få mediekonsumenterna att känna sig lite dumma kan man hitta här och här.
Det är ju bara att konstatera att skämt om rea på Systembolaget alltid verkar vara gångbara. Men man undrar om någon kan missa alla varningssignalerna i den här artikeln och faktiskt bege sig till bolaget i hopp om att kunna göra ett klipp.
Jah Hollis
Andra bloggar om: april, första april, aprilskämt, media, tidningar, luras, systembolaget, rea
4 kommentarer:
SVT:s försök att få oss att sätta en nylonstrumpa på TV:n för att få färg är en riktig klassiker. Maken påstår att jag gick på det!! Vilket jag med bestämdhet hävdar att jag inte gjorde.
Jag tyckte den var fin, med Systembolaget! När vi människor kan göra en bra affär då kan man lura i oss nästan vad som helst.
Kolla på NASA:s fina skämt:
http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap080401.html
Ingrid: Om du nu gick på det, var du knappast ensam. Det skämtet var så väl genomtänkt, att man kan återanvända det i dag:
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=31753
Eva: Jo, man vill nog tro på det. Nasas "rymdgubbe" var också fin.
Kanske är den här bloggutmaningen något i din smak?
http://kulturbloggen.com/?p=3366
mvh
RS
kulturbloggen.com
Skicka en kommentar