Twingly statistik

måndag 6 juni 2011

Fototriss nummer 139: Rött, vitt, blått




Ny fototriss denna söndag med en tävling om ett presentkort på en resa med Solresor (som för min del gärna skulle kunna tänkas gå till Gran Canaria).
Temat är tre färger: Rött, vitt och blått kombinerade efter eget tycke och smak.
Jag är sent ute, eftersom jag jobbar i morgon, nationaldagen, och väl egentligen borde sova vid den här tiden.
Men jag var också sent ute och tog mina bilder, tog en rövare framåt söndagskvällen och for ner till området vid bron till före detta Kockumsområdet och sökte lite på måfå efter motiv.
De blev, uppifrån och nedåt:
1. Utsikt mot Öresund vid Kockumsbron.
2. Fyrtornet som vaktar infarten till den inre hamnbassängen, där flygbåtarna en gång, pre Öresundsbron, lade till.
3. Prins Bernhard, krog- och nattklubbsbåt som ligger i inre hamnen.
Alla tre färgerna finns i varje bild, fast i någon kanske man får titta extra noga för att hitta samtliga.
Fler bilder på temat hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

36 kommentarer:

Carola sa...

Blå himmel och hav med röda och vita detaljer går alltid hem. Snyggt som vanligt hos dig.

Kjell E sa...

Fina bilder från verkligheten.
"Naturen det är grejer det", som mamma Maria, Certaldo, Solens mat, sa.
Och färgerna har du.

Beppan sa...

Härligt ljus i dina bilder! Gillar den lite softa tonen som kvällsljuset ger.
Fin triss!!

Ingrid sa...

Fin bilder Jah, och visst finns de tre färgerna där.
Ha en fin dag, även om du nu måste jobba.

Kicki sa...

Ja, du var sent ute nu... Jag ser färgerna, med överdrag av ett tunt grått penseldrag!

LEna Norgren sa...

Härliga bilder och fyrar är det något speciellt med!!!!

Lena Abrahamsson sa...

Fina bilder som symboliserar temat perfekt.

Magdalena sa...

Naturen är helt fantastisk och bjuder verkligen på sköna färger min favorit blir den med fyren.

Ha en bra Nationaldag!!!

ju dotter sa...

Fina bilder som föder "lugn och ro". Precis vad vi behöver i en stressad värld!

Axart sa...

O, så fina bilder. Fyren blir min favorit!

Ha en fin dag/AX

Alexandra sa...

Marint tema på rött, vitt och blått! Väldigt fint!

Olga T sa...

Alltid kul med lite Malmö-sightseeing! Fyren blir min favvo, inte så vanligt med röd-vita fyrar va?

Monica o Jacob sa...

Härliga bilder, nog hittar man alla tre färger alltid;-))

Pysselfarmor sa...

Tänk att du alltid grejar till nytagna bilder till olika teman...och knådar ihop en bra text till....!!
Hoppas du får ledigt nu....

SoF sa...

Ja där har jag/vi också gått och letat fotomotiv vid besök i Malmö.
Vi dras gärna till all bebyggelse nära havet där.

För mig är Malmöbilder alltid välkomna. :)

Ha det gott!

Susanne sa...

Härliga bilder!!!!

Anonym sa...

Härliga solnedsgånger till veckans triss!
Ha en fortsatt bra vecka!

Linnea sa...

Snyggt! Blev väldigt förtjust i fyren. Färgerna fanns ju där!
Lycka till!

Sister Moonshine sa...

Jag gillar fyren bäst. Det är nåt visst med havet och fyrens viktighet.

/Åsa

XMasKid sa...

Red, White & Blue... The U.S. of A.! :-)

Erik "Semlan" sa...

Snygga foton du bjuder på. :-) Hoppas du hann sova.
Lite maritimt tema, gillar första fotot i din triss.

jacglenphoto sa...

Fyrtornet blir ju klar favorit i din fina triss.
Tack för besöket och ha en supervecka.

Janne Helleberg sa...

Fina bilder, skönt kvällsljus. Bra triss. :)

cat sa...

Jag gillar det mjuka ljuset i dina snygga bilder :)

(Själv har jag inte varit i Malmö på evigheters evigheter.)

Pialotta sa...

Finfina bilder du visar på alla färgerna :)
Jag vet inte om du såg ett annat inlägg på min blogg som jag tagit bilder i en del av K-stad .. kanske du varit där.. ganska så nära järnvägsstationen. Vi kallar det Äventyr :)

Barnens Hjältar sa...

Härliga bilder. Översta bilden är något alldeles särskilt tycker jag :-)
Lycka till!!

Leena sa...

Stämningsfulla bilder, och nog kan man hitta färgerna i lite dämpade nyanser. Fint!

Anni sa...

Skön sommarkänsla i dina bilder - och samtidigt är de så där avslöjande som ögonblicksbilder gärna blir; så skräpigt det ser ut!

Utom på fyrbilden, så den blir min favorit!

B i r g i t t a sa...

En fint vald triss tycker jag. Mycket harmoni i bildvalet!

Ps om du ändrar till pop up för kommentarerna blir det lättare att kommentera fler inlägg.

Birgitta sa...

Mysiga bilder!

Veronica sa...

Mycket fina bilder här!! Sista bilden faller jag för, längtar till att gå ut och äta en sommarkväll på båt, så mysigt!!!
=))

kaxi sa...

Fin triss. Första bilden är skönt stämningsfull och lutande fyrtornet är snyggt. Lutar det på riktigt? (skoja lite bara...)

Barbro S sa...

Härlig triss. Javisst, färgerna finns även om de är lite bleka eller mörka:).

Leovi sa...

Great photos, with frames very good and excellent color with beautiful lights.

Nett sa...

Sent ute men du fick till trissen ändå :) Fin!

mammakero sa...

Vilken fin marin fototriss! På något sätt gillar jag fyren bäst... även om nummer ett är härlig den med!