Twingly statistik

fredag 24 juni 2011

Tema fredag midsommarafton: Midsommar


Ja, så var det redan midsommaraftonen (fastän årets ljusaste natt astronomiskt sett var i tisdags då det var sommarsolstånd).
Man kan ju säga, att sedan i tisdags någon gång efter klockan 19 går vi mot mörkare tider igen ( :-). Men än har vi många långa och ljusa sommarkvällar framför oss detta året.
Själv ska jag fira midsommar hos en före detta arbetskamrat som har en koloni strax utanför Malmö och det lär bli väldigt trevligt.
Men för att få en bild till Carina/Sinneskattens fredagstema, som är Midsommar, gick jag ut och tog en ögonblicksbild på gården.
Där gick herr och fru duva sin eviga gång över gräsmattan (grön och fin efter skyfallsliknande regn natten mot torsdagen) där de tycks hitta mycket ätbart.
Ha en Glad midsommar!
Fler bilder på temat här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

10 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fina de är, herr och fru Duva!

Här har vi fått ett gäng kajor som spatserar omkring på gräsmattan och dem är vi väl måttligt glada åt.

Men sedan är det sädesärlorna och de är mina absoluta sommarfavoriter. Underligt nog låter katterna dem vara ifred också.

Ha en Glad Midsommar!

BP sa...

Början av ditt inlägg tänkte jag också på, men blev så deppad att jag slutade tänka, vilket jag ju gör för det mesta. Gillar ditt bidrag - annorlunda, typiskt Jah-bild och ja... du vet.
Tack för länken:-)

Mona sa...

Säger som BP. Annorlunda, typisk Jah Hollis-bild. Men jag gillar annorlunda tolkningar. Tack för det! Önskar dig en skön midsommarhelg!

Beppan sa...

Hoppas din midsommar blev riktigt bra - lika bra som min... :-)

MargaretaG sa...

Detsamma till dig men nu med efterföljande dagar av helgen, hoppas att själva aftonen förflöt till belåtenhet, vi väljer ju själva om det ska vara lugnt och skönt eller med full aktivitet på någon festplats.

Herr och fru duva fick kanske en lugn och skön sådan när alla i området åkt ut till landet.

Ika sa...

Fin bild på herr och fru duva. Fortsatt trevlig midsommarhelg!

Pysselfarmor sa...

jaha tänkte jag Jah tänker dansa runt kring den busken i midsommar
;-)

god fortsättning på midsommarhelgen!

Annelie Esseus sa...

Tack för att du tittade in hos mig, hoppas du fick en fin midsommarkväll där på kolonilotten!

Anonym sa...

Skön bild. Hoppas midsommaren blev bra på alla sätt!

Anni sa...

Undrar om du var i samma område som min mormor och morfar hade sin kolonilott?

Tur att duvor kan fira alternativ midsommar!