Twingly statistik

fredag 10 juni 2011

Tema fredag 10 juni: Trassel


Efter mycket om och men har jag kommit till skott med en bild till fredagstemat på Sinneskattens/Carinas blogg den här veckan, det som är Trassel.
Att säga att min en gång så förnämliga Mac börjat trassla en hel del, är en underdrift.
Det har hänt mycket på datorfronten sedan jag köpte den och framförallt borde jag skaffa en ny modemdel till den eftersom det nuvarande modemet inte riktigt orkar med internet, Spotify och allt annat man vill ha igång samtidigt.
Det kan vara rätt tålamodsprövande och det hackar och hostar betänkligt ibland.
Rätt tålamodsprövande var det säkert också att få ut sin cykel ur den här tilltrasslade högen utanför Konsumbutiken på Värnhemstorget här i Malmö.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

18 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Speciellt om man ska ha cykeln som ligger underst.
Trevlig Pingsthelg.

Mona sa...

Undrar om någon knuffat omkull alla cyklarna. Annars ser man ju cyklar ligga slängda lite här och där. Verkar inte som om folk sätter något större värde på sin cykel. Trassligt värre ser det ut som i alla fall.

Det gäller att ha mycket tålamod när man jobbar med datorer. Alltid är det något som strular!

Bitten sa...

Jag skulle bli galen om jag hade bråtton och min cykel låg underst ...

Cecilia Artista sa...

Hoppas du lyckas klura ut det så att din dator får bättre prestanda!

Cykeltrasslet är ju faktiskt rätt vackert mot den röda bakgrunden - ja inte Coop men färgen menar jag förstås!

Ha en riktigt trevlig helg!

Annelie Esséus sa...

Ja jäklar, det blir inte lätt för den stackarn som ska den understa!

Pysselfarmor sa...

Nämen Jah då...!! Inte behöver du väl knuffa omkull cyklarna för att få din bild ;-)
trassligt värre och tålamodsprövande för ägarna...

ha en skön pingst!

Ingrid sa...

Mycket bra tolkning av temat. Det är inte lätt att reda ut så tilltrasslade cyklar!

Ha en trevlig pingst!

Erik "Semlan" sa...

När styret trasslar sig in bland ekrarna, fy va jobbigt! Bra tolkning. Kan inte vara lätt om man har cykeln som ligger underst.
Förstår om ålder kan ge visst trassel när det gäller datorer. Apples datorer klarar ålder lite bättre än pc, men även en Mac blir trött... ;-)
Tack för kommentaren. Snyggt iakttaget, stämmer bra, det låg en del grenar, pinnar mm så långt jag kunde följa lastbilens färd.

ClickSnapShot sa...

Hoppsan! Hoppsan! Stackars någons cykel som ligger låg underst detta cykeltrassel... Snyggt fångat!

ormbunke sa...

Väldigt trassligt för innehavarna av cyklarna. Påpassligt fotat. Ha de gott i helgen. Anita

sinneskatten sa...

Emellanåt kan man lugnt säga att det trasslar på alla fronter.
Hu vad vi är beroende av teknik som inte trasslar, det märks så tydligt nu i åsktider.
Ha en skön helg i Malmölandet.

Pumita sa...

Ååh, då hoppas man att ens cykel inte ligger längst ner. Undrar om det är vinden eller ligister som har ställt till det.

Bildgatan sa...

Ja, det där ser onekligen ut som ett riktigt trassel -vad irriterad jag skulle bli när jag kom ut ur butiken.

Det där med Internet och datorprylar kan verkligen också vara lite tilltrasslat. Just, nu fungerar inte mitt mobila helt hundra och som beroende av nätet kan det bli och kännas verkligt trassligt.

Valet mellan att vara hemma i stan med ett väl fungerande eller ute på landet med ett ... är ändå enkelt.

Anonym sa...

Inte skulle jag vilja ha min cykel där, nog ser det trassligt ur. Vilken bra tolkning av temat.

Maria C. Dunder sa...

Haha...ja det är är verkligen trassligt!

BP sa...

Hur ofta har jag inte sett denna speciella "cykel-dominoeffekt". Ganska kul faktiskt - som åskådare alltså. Urkul och trassligt bild!!!

Anni sa...

Åh, den bilden skulle passa på temat dominoeffekt också!

Anni sa...

haha - nu såg jag Beates kommentar också ...