Twingly statistik

onsdag 1 juni 2011

Jag vill bara kunna ta det lite lugnt



Den 1 juni och helgdagsafton.
I morgon är det en av de där mystiska helgdagarna vi fått eftersom vi kristnades en gång för länge sedan.
Visst, jag tackar och tar emot Kristi himmelsfärdsdag (den vi lite blasfemiskt kallar Kristi flygaredag), även fast jag ska jobba just denna helgdag.
Som kompensation är jag ledig i afton, onsdag, när jag annars enligt schemat skulle jobba.
Nu blir det en extra afton med quiz på Pickwick i stället.
Alternativet var en personalfest med grillning och annat sommaraktigt, men jag orkar inte riktigt med det en dag innan jag ska jobba och då nästan alla andra kan slå sig loss.
En som också får ta det lugnt de närmaste dagarna är Zlatan som inte är i form för att klara fredagens EM-kvalmatch mot Moldavien.
Normalt skulle väl en match mot Moldavien inte vara något att oroa sig för, med eller utan Zlatan, men fotbollskartan är annorlunda nu. Liksom väl Europa i stort.
Roxy Musics underbara A song for Europe håller dock i alla lägen.
Trevlig helg!

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: