Twingly statistik

söndag 19 juni 2011

Min bild blev en svartmålning av Orkanen




Som den som hänger med något så när på min blogg vet, så deltar jag i några fotoutmaningar med mina enkla amatörbilder.
En sådan är Veckans fönster på Susannes fotoblogg, där man ska försöka illustrera ett tema med en bild av ett (eller flera) fönster.
Förra gången var temat för Veckans fönster: Skolat, vilket jag tyckte var perfekt till en bild av Malmö högskolas bibliotek/IT-hus på Universitetsholmen i Malmö hamn, det som heter Orkanen.
Bilden var bara ett utsnitt av en vägg med några fönster och den var rätt oinspirerad och framförallt gav den inte alls någon rättvisande bild av byggnaden. De som kommenterade bilden tyckte Orkanen ser ut som en trist och fyrkantig låda.
Men när jag i kväll, söndag 19 juni, var nere i hamnen för att ta ännu en fönsterbild så tog jag några mer rättvisande bilder av Orkanen. Den skimrade som en ädelsten i solnedgången och man kunde se de ord på flera språk som skymtar på fasaden om man ser dem i rätt vinkel.
Så med detta inlägg hoppas jag nu kunna ge huset återupprättelse och ta tillbaka den svartmålning jag tidigare gjorde.
Huset kan bli en arkitektonisk klassiker, tror jag.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Susanne sa...

Ja! Mycket bättre! Tycker ju om byggnaden. :)

Pumita sa...

Wow, riktigt tjusigt! Nu har Orkanen fått upprättelse. :)