Twingly statistik

onsdag 15 juni 2011

Sommar känns inte så spännande längre



Jag satt hemma i eftermiddags och grävde mig igenom högar av gamla papper och tidningar som samlats och börjat ta för mycket plats i köket.
Samtidigt lyssnade jag på P1 och inledde med presentationen av årets värdar i P1:s numera så prestigefyllda prat- och musikprogram Sommar.
P1 har verkligen dragit på med alla kanoner nu för att lansera detta program (precis som den statliga televisionen på ett överdrivet vis brer på om Allsång på Skansen och Melodifestivalen; ja tv har tydligen även visat en serie med Sommarpratare), ja årets Sommarvärdar var till och med en nyhet i nyhetssändningarna i radio under resten av tisdagen.
Man närmast överanstränger sig för att hitta intressanta värdar, men det slutar oftast med en rätt homogen samling kändisar, framgångsrika inom olika områden och som gärna i sina program berättar om hur de blivit så framgångsrika.
Det har dessvärre blivit längre mellan de intressanta och roliga programmen med åren och alltför ofta har det visat sig att man automatisk inte gör ett bra radioprogram för att man är bra på något annat.
Kanske skulle man släppa lite på kändis-kravet och låta mer än en enda av alla de icke-kändisar som försöker få göra ett program, vara med. Men man är väl skraja att tappa lyssnare.
Freddie Wadling, som sjunger så vackert här ovan, ska jag i alla fall försöka att lyssna på (och kanske Henke Larsson och Fredrik Gertten, som jag ju faktiskt känner).
Freddie Wadling verkar i alla fall fortfarande lite spännande och hans program kan bli vad som helst känns det som.

I listan finns dessutom åtminstone två värdar, två idrottsmän, som torskat dit för kokain.
Undrar varför vi har så lätt att förlåta kokainmissbruk?

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

BP sa...

Just den sista meningen var klockren. Frågade mig samma sak...
Å om Sven Nylander "hackar" lika mycket som under intervjun om hans sommarpratande så undrar jag...
Sjöberg har ju lagom till sommaren släppt bomben om syvpappan, så han har nog ett och annat att säga som gör att folk köper hans bok...
Henke Larsson ser jag fram emot. Han har åtminstone nå't som liknar en IQ.

Erik "Semlan" sa...

Jag har några egna "favoriter" och så klart Freddie Wadling är en sommarpratare som hör dit. :-)
Samma sak med Daniel Adams-Ray. Anar att de politiker som är med kommer att ha ett trist musikval i sina sommarprat. ;-)
Håller med dig. Bara för att de är bra på något behöver deras prat inte vara intressant.