Twingly statistik

söndag 26 juni 2011

Veckans fönster 133: Blommigt



Så galet det kan bli när man läser lite slarvigt och sedan förlitar sig på sitt minne.
När jag var ute i kväll, lördag (midsommardagen) för att fota till veckans nya Fototriss tänkte jag passa på att ta ett nytt fönstertema med.
Problemet är, att i mitt minne var temat Blomstrande. I själva verket var det Blommigt och det är ju en viss skillnad.
Jag tog först en bild på ett fönster hos en mäklare i ett av de nya husen på gamla Kockumsområdet, tanken var att det skulle visa den ännu Blomstrande bostadsmarknaden i Malmö (bilden är den översta).
Men som tur var tog jag även en bild på fönstret till en blomsteraffär på Hamngatan (intill Savoy) på vägen hem. Och den bilden är då den nedre.
Flera Blommiga fönster hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

7 kommentarer:

larans sa...

Nog hade det kunnat bli godkänt med blom-logiken i första bilden, Susanne är ju inte så knusslig vid bedömandet. :-)
Men det kanske är bäst att vara på säkra sidan.

Susanne sa...

Den där blomsterbutiken har jag spanat in många gånger. Den ligger ju väldigt bra där precis mellan stationen och Stortorget. Dessutom har de alltid en massa fina växter att titta på.

Njae, blommig bostadsmarknad tror jag inte riktigt på. :)

Jah Hollis sa...

Men blommande. :-)

Mona sa...

Vilken härlig blomsterhandel. Det ser ut som en hel djungel i det fönstret.

Smart tänkt på blommande även om et inte var temat.

Heksann sa...

Fina bilder med fina speglingar i det första och vackert ljus i den andra bilden. Men den andra bilden var ju den blommiga.

Pysselfarmor sa...

;-)
ja så det kan bli! tur att du garderade dig!

Della sa...

Men då fick ju Susanne ett tips på ett nytt tema här. :-)