Twingly statistik

fredag 3 juni 2011

Tema fredag 3 juni: Så laddar jag batterierna



Fredag igen, den 3 juni, och i Fredagstemat hos Sinneskatten/Carina ska vi försöka visa hur vi "laddar batterierna".
Bildligt eller bokstavligt?
Ja, jag har för säkerhets skull en bild till var och en av varianterna.
Överst ett exempel på hur jag gärna går på en konsert för att känna mig lite mer uppåt. Att gå på konsert, gärna med goda vänner, och samtidigt kunna ta en öl eller två är något som får mig att orka med vardagen bättre.
En bra konsertupplevelse, som här med reggaelegendarerna i The Congos på KB i Malmö nyligen (Sveriges kanske bästa rockklubb), varar mycket längre än själva konserten.
Uppladdningen av batteriet i min jobb-Iphone däremot varar inte speciellt länge.
Normallanvändning av telefonen innebär daglig batteriladdning.
Fler exempel på batteriladdning här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

14 kommentarer:

Pialotta sa...

Två toppenladdare tycker jag.. Konserter är ju så himla fint.. speciellt nu på sommaren ute:)
Ha de gott i sommarvärmen.. Ladda på:)

Lairama sa...

Den mer bildliga uppladdningen ser ju klart mycket roligare ut än den bokstavliga (som förmodligen var välbehövlig den också).
Nog hade vi liknande tankar allt :)

Erik "Semlan" sa...

Jag kan bara hålla med om konserter. Ibland ger de långvarig uppladdning! Tror det blir lite varierat inne i stan nu i helgen, ja av musik. ;-)
Förbaskat sugen på konsert nere i Göteborg i augusti, lite avhängt av saker omkring...
Tack för din kommentar och tack. :-)
Flera klagar på sina iPhones och batteriet som laddar ur så fort, om nu det kan vara någon tröst? ;-)
Ha en skön helg!

Monica o Jacob sa...

Reggaen är verkligen något att bli glad över och bra batteriladdare är den också;-)))))

Pumita sa...

Du har så rätt! Man måste fylla på energiresurserna för att orka med vardagen... eller det ska finnas en blandning av vardag och fest för att man ska må bra. Det var alldeles för länge sedan jag var på en konsert men nu blev jag inspirerad! :)

sinneskatten sa...

Musik är en utmärkt batteriladdare.

Bitten sa...

Konserter är bra för uppladdning, dem lever man länge på. Och måste hålla med om att ladda iPhonen varje natt är ett måste.

Rantamor sa...

En konsert skulle jag inte tacka nej till.
Men det bli alldeles för sällan tyvärr.
Senaste var med BB King i Göteborg...en himla bra upplevelse.

Tjingeling.

Maria C. Dunder sa...

Haha...jadu batterierna måste ju laddas (i annat än oss själv oxå).
Hoppas du får en trevlig helg och snart får en ny musikupplevelse. =)

Anni sa...

Föredrar aktiv laddning och såg att du också var på Ferry-konsert! Jag var här i Stockholm men måste dessvärre konstatera att ljudet var uselt, trots att jag hade suverän plats. I min närhet satt folk och höll för öronen - ja, några gick faktiskt sin väg... trist på så rara ärtor!

Ika sa...

En riktigt bra konsert är magisk och det "lever" man länge på, bra tolkning hos dig, trevlig helg!

Pysselfarmor sa...

Absolut laddas batterier så - de båda sätten alltså....

Kerstins foto sa...

Snygg tolkning av temat. Gillar speciellt den sista bilden.
Konserter är ett otroligt bra sätt att ladda batterierna, man lämnar oftast konserten i ett glädjerus och med många minnen.
Ha en fin dag.

B i r g i t t a sa...

Ha ha :D
Kul och finfina laddare :)