Twingly statistik

fredag 17 juni 2011

Tema fredag 17 juni 2011: Sommartid


Nytt fredagstema hos Carina/Sinneskatten och det är vad vi befinner oss i nu: Sommartid.
Egentligen skulle man bara kunna sticka ut kameran genom fönstret och plåta vad som helst, men jag väljer en sommarbild som är ett par-tre år nu och som jag väntat på att få använda.
Den klarblå himlen håller på att gå samman med Vätterns blå och stilla vatten och det som skiljer dom åt är Visingsö.
Det är runt 30 grader varmt och det är svensk högsommar och jag tycker det är vackert.
Era bidrag till temat får jag nog kolla senare eftersom jag strax ska till en annan fin sommarstad än Malmö: Köpenhamn.
Jag återkommer med kommentarer och rapport.
Övriga bidrag finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

21 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Helt suverän sommarbild, så vacker.
//Anne-Lie

Ingrid sa...

Blå himmel, blått hav, kan det bli mera sommar.

Ha en fin helg och tack för kommentaren hos mig!

Erik "Semlan" sa...

Härligt foto! Kan inte bli blåare.
Förstår att du vill visa det. :-)
Hoppas du har bättre väder än här i Stockholm. Regnat hela dagen...

Resa med Herbert sa...

Ljuvligt lugn och stilla sommarbild.

ClickSnapShot sa...

Vilken härlig sommar bild... mycket lugnt och ro

Monica o Jacob sa...

En helt ljuvlig sommarbild;-)
Ha en trevlig helg i Köpenhamn blir lite avis faktiskt;-)))

khagelin@hotmail.com sa...

Härliga Vättern!!! Vättern är sommar för mig och förresten höst, vinter och vår också :)

Cecilia Artista sa...

Blå himmel och blå hav och Visingsö däremellan! Vilken härlig sommarbild du bjuder på!

Pysselfarmor sa...

Svensk sommar så att det bara "dånar"! Bilden förmedlar verkligen värmen.

Anni sa...

Dessutom är bilden alldeles blå ...

Den skulle jag kunna ha som fototapet - fantastiskt fin!

BP sa...

Din bild föreställer verkligen sommartid och -temperatur om man säger så. Bilden gör att jag kan glömma de ynkliga 14 grader ute och drömma om 30 istället. Tack Jah;-)

Anonym sa...

Det är vackert vid Vättern, och det blir fina bilder därifrån.

Lena Abrahamsson sa...

Jättevacker bild, ren och snyggt komponerad.

Beppan sa...

Det stora blå.... Visst är det sommar - och visst är det vackert! Och rogivande att betrakta. Gärna från en solstol på stranden... :-)

Bitten sa...

Underbar bild. Kan inte bli mer sommar.

Pockethexan sa...

Din bild passar till ölreklamen som också tycker att sommaren e blå...

Kul kommentar hos mig! jag som tyckte jag hade varit på en grym konsert, men det låter som att jag har blivit slagen av dig för jag e både halvdanska o längtar alltid "hem" under sommaren o så e jag stort fan av reggae.
Men jag får väl nöja mig med att Ziggy Marley kommer till Grönan i juli o så kanske vi tar husbilen till släkten senare i sommar!

Kramis ifrån Pockethexan själv!
<;D

Mona sa...

Sååå vackert!!!

sinneskatten sa...

Sommar när det är som bäst!

Bildgatan sa...

Håller med dig om att det är sommar och den som väntar på något gott och så vidare.

Köpenhamns stränder har jag aldrig sett, bara staden och den är vacker även den en sommardag.

4U2 sa...

Jag när fortfarande hoppet om att denna sommar skall vara som den du beskriver!

Annelie Esseus sa...

Ett utmärkt exempel på "less is more"! Enkelt, stilrent och snyggt!