Twingly statistik

onsdag 2 januari 2008

Långsam start på det nya året


Nyårsfirandet blev för min del så lagom avslappnat och behagligt som jag hade föreställt mig. Och det var ju skönt efter jagandet efter bubbeldricka och raketer på eftermiddagen.
Jag upplevde övergången från 2007 till 2008 ute på den tämligen stilla skånska landsbygden i sällskap med mitt gudbarn, hennes föräldrar och hennes farfar.
Fem personer från elva till åttio år (och det är inte jag som var äldst :-).
Vi åt och drack gott och några såg en film på tv och några spelade kort och kvällen passerade snabbt fram till det var dags att gå ut i trädgården, korka upp det mousserande och bränna av de fem raketerna jag köpt och lyssna till kyrkklockor och dånet, likt ljudet från en bombmatta, av fyrverkerier från de närliggande större orterna.
Lite senare kom den beställda färdtjänstbilen och hämtade åldermannen, medan barnet kroknade och gick och lade sig.
Föräldrarna och jag tog en sängfösare och lyssnade till Neil Youngs Chrome Dreams II som bara blir bättre och bättre.
Dagen efter gick i slapphetens tecken och jag invigde gudbarnet i Youtubes mysterier och efter en stund hade hon letat upp favoritlåten här ovan (en artist jag faktiskt aldrig hört talas om).
Jag stannade ända till kvällsmaten innan jag mätt och nöjd satte mig i min bil, 2007 års stora investering, och åkte hem.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig nyårshelg du verkar ha haft. Det är underbart när generationer kan umgås på ett avslappnat och naturligt sätt.

Och inte minst viktigt tror jag att det är för de yngre, ditt gudbarn t e x.
Det är nog många barn idag som inte har någon kontakt med varken far eller morföräldrar.

Ha en riktigt god fortsättning på 2008. /Ingrid