Twingly statistik

söndag 7 november 2010

I dag kan Malmö kanske glädja sig dubbelt

Så kom det då, det som många väntat på här i Malmö ett tag nu.
En man som misstänks för ett antal beskjutningar, ett mord och sju mordförsök, som inträffat i Malmö under ett drygt år nu greps av polisen på lördagskvällen och ska nu synas närmare i sömmarna.
Det är bara att hoppas att polis och åklagare i Malmö har mer på fötterna än vad deras kollegor i Göteborg tycks kräva.
Har man nu gripit rätt man kan vi i Malmö glädja oss, och hoppas man samtidigt kan plocka in en del av småbuset som härjar sida vid sida med skytten för att förpesta stämningen i stan.
Och nu väntar vi på ytterligare ett högst tänkbart glädjebud för oss i Malmö denna novembersöndag.
Det är finalomgång i herrallsvenskan i fotboll, en högst raffinerad sådan.
Malmö FF möter hemma på ett utsålt stadion ett gammalt spöke i form av Mjällby AIF.
Samtidigt möter Helsingborg Kalmar FF hemma på Olympia i Helsingborg.
MFF och HIF ligger på samma poäng (inga andra lag är i närheten av dem) och resultaten i de båda matcherna är helt avgörande för vem som ska bli svenska mästare i år.
Behöver jag säga att jag, som ska försöka knöka in mig på en pub i Entréhuset en bit hemifrån för att se matchen på tv, håller tummarna stenhårt för MFF och för KFF?
Tänkte väl det.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Okej, okej - grattis. Ja, till gripandet får vi väl alla gratulera oss men jag tänkte ju främst på det andra. Och, så tänker jag att Bajen slog Kalmar som spelade oavgjort mot HEIF så det kan kanske gå på lördag. Jag har i alla fall bärgat en klackbiljett.

BP sa...

Stort, stort GRATTIS till SM-guldet. Roland Nilsson är BÄST!!!

PS. Hoppas du har firat rejält på din stampub, om inte - sätt igång NU;-) DS

Jah Hollis sa...

Tackar, tackar. Jo det blev en runda till stampuben efter att SM-guldet var bärgat.
Och jag håller gärna på Bajen mot Helsingborg. Ni kan slå dem, den saken är klar.