Twingly statistik

tisdag 26 december 2006

Att arbeta i sitt anletes svett

”Some people, they like to go out dancing,
And other peoples, they have to work…”
Lou Reed sade det så sant och i kväll fick jag bevis för det igen.
Ol Hell bjöd på Springbank och öl och sedan dök flera av vännerna upp, de som insett att juldagen är den stora återföreningsdagen. Själv var jag tvungen att åka hem för att jag ska jobba på annandagen, i mitt anletes svett.
Dra in stålar för att få hjulen att rulla, för att kunna konsumera och bidra till att Anders Borg får en fet pension. Det är givetvis inte hans fel att jag ska jobba i morgon, men han verkar gilla att folk jobbar häcken av sig.
Julafton kollade jag på första delen av Sagan om ringen, som jag förvisso redan sett ett par gånger tidigare. Vilka är det som jobbar där utan att ifrågasätta något?
Jo dom som jobbar under Saruman. Orcher som inte verkar ha några som helst fackliga rättigheter. Men dom fick hjulen att snurra.
Jag inser att min argumentation är under isen(gard).
Men jag fortsätter i den lite pisshumanistiska tankegång jag var inne på före jul.
Vi måste ha mer tid för varandra, inte bara tid för att få hjulen att snurra.

Jah Hollis



Inga kommentarer: