Twingly statistik

söndag 31 december 2006

Bara timmar kvar av 2006


Så är det snart dags att lägga 2006 till handlingarna. Om det varit ett bra eller dåligt år tänker jag väl inte gå in närmare på, snarare bara konstatera att det varit både och. Årets konsertupplevelse var dock, förlåt Monika, Calexico på Amager Bio.
Om en stund ska jag iväg för att fira övergången till 2007 tillsammans med några goda vänner och deras barn.
Dock kan jag inte låta bli att vara lite gnällig så här i de sista skälvande timmarna. Jag tycker det är trist att det här med att skjuta fyrverkerier vid nyår har gått över styr på något vis.
Stundtals låter det som kriget här utanför, för att inte tala om de krevader som då och då hörs utifrån förorterna. Varför är människor nuförtiden så otåliga; varför kan man inte vänta med smällandet till vi verkligen går över till det nya året vid midnatt?
Låt inte den här traditionen helt offras på kommersialismens altare den också.
Men nog med gnäll.
Till alla er som kollar min blogg, och till er andra också: Ett gott slut på 2006 och ett Gott nytt 2007!
Hoppas vi hålller kontakten via den här kanalen. Och kanske där ute i det verkliga livet också…

Jah Hollis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år på dig
säger niclas

Jah Hollis sa...

Tack det samma. Firade med flera gamla Edit-medlemmar.

Anonym sa...

Gott Nytt år!
Önskar Karin