Twingly statistik

torsdag 7 december 2006

Hjärndöda så kallade män

Efter quizet fortsatte vi till nästa krog. Tungan lossnade och jag berättade om min blogg. Någon blev lite skraj att jag skulle åka hem och berätta om vad folk gjort under kvällen. I viss mån hade jag kanske tänkt det, utan att lämna någon till hundarna.
När så blicken föll på en sida i bladet, en notis med rubriken: 92-åring rånades vid sin lägenhet, tappade jag lusten.
En 92-årig kvinna rånades på plånboken med 500 kronor i medan hon försökte låsa upp dörren till sin lägenhet. Rånarna var två "män" i 35-årsåldern som snappade åt sig plånboken.
Sådana "män", ryggradslösa blötdjur, väcker upp de mest primitiva känslorna i mig. Inför dödsstraffet igen, sparka upp ballarna i skrevet upp på dom, långt upp i inälvorna. Sådana "män" är en skam utan dess like för hela världens manlighet. Är det någon som vet vilka dom är, hör gärna av er.

Jah Hollis

Inga kommentarer: